Aslında teknoloji hayır için de şer için de kullanılabilecek nötr bir araçtır. Ama ne var ki ağırlıklı olarak şer yolunda kullanılmaktadır. Hatta onun mubah olan oyun, eğlence vb. amacı ile kullanılması bile artık çığırından çıkmış ve şerre dönüşmüş durumdadır Zira o, insanı oyalayıp Allah’ı zikretmekten alıkoymakta, değerli bir hazine olan vaktin basit ve önemsiz şeyler uğrunda heder edilmesine yol açmaktadır. Yine insanı meşgul edip hem birçok vazifesini yapmasından hem de kendisine faydalı olacak şeyleri elde etmesinden alıkoymaktadır. Bu, eğlence alanındaki bağımlılıktır. Bir de tehlike açısından ondan daha aşağı kalmayan alışveriş ve ekonomi alanındaki bağımlılık vardır ki küçük-büyük, zengin-fakir herkes bu alana dahildir.