Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hasan Güneş

Hasan GüneşQuantum ve Alevilik yazarı
Yazar
Derleyen
7.0/10
3 Kişi
15
Okunma
1
Beğeni
1.263
Görüntülenme

Hasan Güneş Gönderileri

Hasan Güneş kitaplarını, Hasan Güneş sözleri ve alıntılarını, Hasan Güneş yazarlarını, Hasan Güneş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
110 syf.
1/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Tavsiye etmiyorum
Kitabı okurken çok zorlandım. Sayfalarında boşlukların çok fazla olması beni rahatsız etti. Yazılacak bir şey bulunamayıp, kitap sayfa sayısının artırılması için çok fazla boşluğun yer aldığını düşünüyorum. Bu konuda yazarı ve eserini eleştiriyorum. Başlıklar halinde insanın kendine, ailesine ve topluma yabancılaşmasını özetlemiş. Özet dememin sebebi çok kısa olmasından kaynaklı. Bunun dışında "yabancılaşma" kelimesinin "öğretmen-öğrenci" kelimelerinin 2 sayfada bir karşıma çıkması beni çok rahatsız etti. Genel olarak kitabı tavsiye etmiyorum, nasıl başladım nasıl bitirdim, anlamış değilim.
Bireysel Açıdan Yabancılaşma
Bireysel Açıdan Yabancılaşma
Hasan Güneş
Hasan Güneş
Bireysel Açıdan Yabancılaşma
Bireysel Açıdan YabancılaşmaHasan Güneş · Sobil Yayıncılık · 20222 okunma
Varoluşsal Boşluk
"Varoluşsal boşluk bir anlam krizidir. Hayatı anlamsız kılan içten içe bir his, dış dünyadan kopuk ve yalnızca acı çekilen bir yer. Hayat anlamsızdır..."
Sayfa 77 - Sobil YayınlarıKitabı okudu
Reklam
umutsuzluk
"Umutsuzluk yaşamı doyasıya kucaklayamamak demektir."
Sayfa 32 - Sobil YayınlarıKitabı okudu
ayna benlik ( mirror self ): 1. Basitçe diğerlerinin yansımasında kendimizi gördüğümüz şey. 2. Bireyin diğer insanların kendisine karşı davranışlarına bağlı olarak oluşturduğu kendi imgesi.
Dayıcılık (nepotism): Yeterli ve yetenekli olup olmadıklarına bakmadan insanın yakınlarını kayırması; özellikle de belli konumlara getirilmesi.
asabiyet (action group feeling): 1. İbni Haldun'un sosyolojiye kazandırdığı kavram. Bu kavramla kastedilen anlam, birlik ruhuna dayalı olan kuvvettir. Bu bakımdan asabivet terimi iki kavramı birlikte kapsar. Hem dayanışmayı hem de güçlü olmayı içerir. İbni Haldun asabiyetin iki kaynağının akrabalık ve nesep (soy) olduğunu belirtir. Mukaddime de kavram şöyle tanımlanır. Bir nesilden gelenlerin bir araya toplanarak kuvvet, kudret ve üstünlük sahibi olmaları ve bir ideal etrafında toplanmaları. 2. Eyleme dönüşmüş grup (birlik) ruhu.
Reklam
Yaşamsız bilgi, bilgisiz irade, iradesiz güç olmaz.
Sayfa 53
Var mıdır dünyada gelipte kalan Gülüp baştanbaşa muradın alan Muradın maksudun hepsi yalan Ölümlü dünyada Hakikati gördüm. Aşık Veysel
Sayfa 164
Miraçtan dönüşte Hz peygamber kırklar meclisine girmek istemiş, toplandıkları eve gidip kapıyı çalmış, kimsin demişler. Hz Muhammed "Peygamberim" diye cevap verince, kırklar buraya peygamber sığmaz demişler. İki kez böyle devam ettikten sonra üçüncüsünde göklerden Cebrail'den gelen ses üzerine fakir hizmetçiyim deyince içeri almışlar. İçeride Hz Ali dahil 39 kişi vardır; "Kimsiniz" diye sorunca Hz Peygamber, biz "Kırklarız" demişler. "Kırkımızın da gönlümüz, varımız yoğumuz birdir" demişler. Hz Muhammed ne malum deyince, Hz Ali, kolunu sıvamış, neşterle koluna bir çizik atmış, kolundan akan kanla beraber, diğer kırklar erenlerinin hepsinin kollarından kan akmaya, aynı zamanda damdan da bir kan damlamaya başlamış. Buda kırklar kendileri için dünyalık bulmaya giden Salman dan akan kandır diye buyurmuşlar. Hz Ali kolunu bağlayınca hepsinin kanı dinmiş. Derken Salman bir üzüm tanesi ile içeriye girmiş. Bunu Hz Muhammed'in önüne koyup bize paylaştırma demişler. Tanrı, Cebraille cennetten bir tabak göndermiş, ne yapması gerektiğini söylemiş. Hz Muhammed'de üzümü tabakğın içinde ezip kırklara dağıtmış. Kırklarda birer yudum alıp esrimişler, semaha kalkmışlar. Hz Muhammed'de semaha katılmış, semah ederken sarığı düşmüş, kırklar o sarığı kırk parçaya bölüp bellerine bağlamışlar.
Sayfa 93
Alevilik bilgelikle erdemi içine alan tek yaşayan din anlayışıdır.
Sayfa 21
Reklam
Dahi bir kavilde iman süttür, akıl bekçidir, iblis ittir. Üçü dahi bir yerdedir. Bekçi evden gitti süt bekçisiz kaldı, it sütü nitti.
Sayfa 54
Hak kendini halka bildirmek için İnsanı kendine timsal eyledi.
Sayfa 11
Alevilik-Bektaşiliğe göre bütün kainat, buna insanlık alemi de dahil Tanrı'nın ilahi aşkının bir tezahürüdür.
Sayfa 35
İlahi aşk tatmayan insan, içi diken dolu bir tarlaya benzer; dikenleri ayıklamak mümkün değildir. Ancak ilahi aşkın ateşi ile yanmakla insan kendini bilir, tanrısını bulur.
Sayfa 35
25 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.