Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Heinrich Glück

Heinrich GlückEski Türk Sanatı ve Avrupa'ya Etkisi yazarı
Yazar
9.3/10
4 Kişi
11
Okunma
0
Beğeni
868
Görüntülenme

Heinrich Glück Sözleri ve Alıntıları

Heinrich Glück sözleri ve alıntılarını, Heinrich Glück kitap alıntılarını, Heinrich Glück en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Arabesk
İslâm sanatına arabeski getirenler Araplar olmayıp Türklerdir. Bu tarz; Arnavut hazinesinden ve bilhassa bu hazinenin altın ziynet eşyasından yoğunluğu haiz olan palmet’li geometrik helezonlardır.
Sayfa 38 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Maziden mahrum milletler, istikbale kuvvetle yürüyebilmek ve medeniyet âleminde kendilerine bir mevki temin etmek için hiç yoktan bir mazi yaratılmasına çalışılırken, bizim gibi çok zengin ve şanlı bir maziye malik bir milletin mazisine karşı nihayetsiz bir ısrar ile göz yumması ne büyük nankörlüktür.
Sayfa 189 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
Mimar <<Sinan>>ın kimi zaman Arnavut veya Macar, kimi zaman da Rum veya Hristiyan devşirmesi olduğunu söylerler. <<Ağaoğlu Mehmet>> Sinan’ın büyükbabasının Türk olduğunu aşikâr iltibaslar neticesi hasıl olduğunu isbat etmiştir.
Sayfa 170 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Avrupalıların alışmış olduğumuz realizm ve natüralizm yerine; eserlerini yarattıkları memleketlerin sanat unsurlarını kapsayan ve kısmen de kendi karakterlerini taşıyan ince ruhlu sanat yaratmak Türklerin özelliklerini teşkil eder(…)
Sayfa 161 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Osmanlı Kubbesi
Ayasofya kilisesi dolayısiyle, Türklerin zihninde doğmasından çok önce, Osmanlılar, mimarlık sanatlarında kubbeyi temel unsur olarak çoktan almış bulunuyorlardı.
Sayfa 160 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Osmanlı’da sanatkârlar memurluk kisvesi taşımasına karşılık Avrupa’da hümanist sanat bir taraftan Michelangelo ile Papa Julius ll. arasındaki münasebetlerde olduğu gibi uyuşmazlıklara götürebilirken, öbür taraftan Leonardo gibi ansiklopedik bilgi sahiplerinin ortaya çıkmalarına da hizmet ediyordu.
Sayfa 123 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
Bu geometrik tezyinatın Greklerden ve hâtta eski Mısırlılardan (Riegel) geldiğine ve arabesk adının işaret ettiği gibi, Türklerle hiç bir ilgisi olmadığına dair ciltlerle kitap yazmışlardır.
Sayfa 102 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Barbar
Batı Avrupa-Yunan görüşünü kabul ederek Akdeniz sanatınca tespit edilen cereyanın sicilinde kayıtlı olmayan ne hepsini Barbar eserler olarak görmek ve bir tarafa bırakmak tabiatiyle pek basit bir iştir. Bu, Türkler için Türk olmayanları barbar görmek veya Alman tetkikçisi için Cermenlerin, hattâ bizzat Almanların barbar olabileceği fikri nevinden abes bir şeydir.
Sayfa 93 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
mahkûke
Taşa hakkedilmiş yazılar
Sayfa 67 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
<<Dokuz Oğuz>> hükümdarının <<beş fersahlık mesafeden görünen ve yüz adamı istiab (içine alabilecek) edebilecek cesamette altın bir çadırı olduğunu belirtir. <<Ebu Dülef Mis’ar B. Muhalhâl>> Seyahatnamesinden
Sayfa 187 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Reklam
söylesen inanmazlar :)
İstanbul’daki sultan saraylarına kıyas edilecek olursa, Yüksek Rönesans’ın ve Avrupa Barok’unun kuvvet merkezleri, muazzam faaliyetler bakımından, âdeta bir hiç durumunda bulunuyorlardı. Maddi araçlara bağlı olmayan <<Sinan>>ın geniş tesir dairesine mukabil, çağdaşı olan <<Michelangelo>> elîm bir durumda idi.
Sayfa 168 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Avrupa kültür ve irfanı yanında diğer yüksek kültür ve irfanların da bulunduğu ve bu kültür ve irfandan bizim Bellini, Rembrandt ve Göethe gibi en büyük dahi sanatçılarımızın da ilham aldıklarını düşünmekteyiz Heinrich Glück
Sayfa 162 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
Selçuklu Halıları
Marko Polo diyor ki; <<En iyi ve en güzel halılar burada örülmektedir: Gene öylece koyu kırmızı ve diğer kıymetli renklerden İpek kumaşlar dokunmaktadır.>>
Sayfa 49 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları- 2. Baskı• Josef Strzygowski/ Heinrich Glück/ Fuat Köprülü •Çeviri: A. Cemal KöprülüKitabı okudu
28 öğeden 16 ile 28 arasındakiler gösteriliyor.