"Bunun sebebi kan gördüğümüz (veya görmeyi beklediğimiz) zaman bedenimizin farklı tepki göstermesidir. Bu durumda kan basıncımız düşer ve kendimizi halsiz hissederiz. Bunun nedenini sadece tahmin edebiliriz fakat yaygın bir teoriye göre bu evrimsel bağlamda mantıklıdır -atalarımız kan gördüğü zaman bu muhtemelen kendilerinin veya kabilelerinden birinin yaralandığı anlamına geliyordu. Kan basıncı düşük olan biri eğer yaralanırsa daha az kan kaybederdi ve bu yüzden kan basıncının düşmesi yararlıydı.