Howard S. Becker

Howard S. Becker

Yazar
8.7/10
21 Kişi
·
77
Okunma
·
9
Beğeni
·
765
Gösterim
Adı:
Howard S. Becker
Tam adı:
Howard Saul Becker
Unvan:
Sosyolog, Yazar
Doğum:
Chicago , The United States of America, 1928
Howard Saul Becker (1928- ) Chicago doğumlu Amerikalı sosyolog, akademisyen, yazar, caz müzisyeni, fotoğrafçı. Chicago Üniversitesi’nden sosyoloji alanında 1949 yılında master, 1951 yılında doktora derecesi almış,1965-1991 yılları arasında Northwestern Üniversitesi’nde Sosyoloji Profesörlüğü görevini yürütmüştür. 1991 yılından itibaren bu görevi 1999 yılında emekliliğini alacağı Seattle’daki Washington Üniversitesi’nde sürdürmüştür. Bir çok başka üniversitenin yanında çeşitli araştırma enstitü ve merkezlerinde sosyoloji ve müzik başta olmak üzere çeşitli alanlarda araştırmacılıktan okutmanlığa, misafir profesörlüğe, dernek başkanlığına kadar çeşitli görevlerde bulunmuş ve çeşitli yayınların editörlüğünü de yapmış olan Becker, Paris 8, Pierre-Mendes (Grenoble), Erasmus (Rotterdam) Üniversiteleri’nden ve École Normal Superiure (Lyon)’den onur dereceleri sahibidir.

Türkçe’ye çevrilmiş ilk yapıtı Sanat Dünyaları olan Becker 1963 tarihli Outsiders: Studies in the Sociology of Deviance adlı yapıtında Etiketleme Kuramı’ndan yola çıkarak toplumsal yaşamdaki en geniş anlamı ile aykırılık meselesini tartışmakta ve aykırılığın spesifik edimlerin doğası ile çok az ilişkisi bulunduğu, bunun yerine daha ziyade toplumun bu edimleri nasıl değerlendirdiği ile ilişkili olduğu savını ortaya koymaktadır. Becker’ın yayımlanmış kitapları arasında Writing for Social Scientists (1986), Telling About Society (2007) ve Doing Things Together: Selected Papers (1986) sayılabilir.

American Journal of Sociology, American Sociological Review, Trans-Action, Yale Review, Anthropology and Educational Quarterly, L`art de la recherche: Melanges, Mana: Estudos de Antropologia, Visual Sociology, Visual Anthropology Review, Contemporary Sociology, Afterimage, Ethnomusicology gibi dergilerde ve Énonciation Artistique et Socialité, Eros and Photography, Points of View: The Stereography in America: A Cultural History, Landscape Perspectives: Photographic Studies gibi yayınlarda sosyolojiden sosyal antropolojiye, etnografiye, müzik ve fotoğrafa çok çeşitli alanlarda inceleme ve makaleleri, ayrıca söyleşi ve fotoğrafları yayımlanmış olan Becker 1975-1981 yılları arasında beş kişisel fotoğraf sergisi düzenlemiş, bir ortak sergiye katılmış ve bir fotoğraf sergisinin de konuk küratörlüğünü yürütmüştür.

Yaşamını San Francisco’da sürdürmekte olan Becker’ın Robert Faulkner ile birlikte hazırladığı son kitabı Do You Know?.. The Jazz Repertoire in Action (2009), Sanat Dünyaları’nda çok yönlü bir biçimde ortaya konan ortaklaşa faaliyet, alışılagelmiş-yerleşmiş uygulama, profesyonellik, meslek kültürü gibi kavramlardan hareketle birbirini hiç tanımayan, daha önce birlikte çalmamış, yanlarında hiç notaya dökülmüş eser bulunmayan bir grup müzisyenin bir gece kulübünde tesadüfen bir araya gelmeleri ve bütün gece birlikte başarıyla çalmaları fikrinden yola çıkarak, bunu nasıl başardıkları meselesini çeşitli açılardan tartışmaktadır.
Haritacılar bir sonraki kasabaya nasıl gideceğine yardımcı olacak kadar harita bilgisi olan sürücüler için harita yaparlar ve film yapımcıları da hayatında atlamalı kesmeyi [jump cut] hiç duymamış insanlar için film yaparlar. (Bu, kendileri hakkında diğer meslektaşlarının ne düşüneceği hususunda kaygılanmalarını engellemez elbette.) Sıradan insanlar da birbirleri için hikayeler anlatır, haritalar çizer ve bir şeyler yazarlar. Neyin üretildiği, iletildiği ve anlaşıldığı, bu türden tipik ortamlara göre değişir.
Neyin gerçek neyin gerçek olmadığını bilmenin bir yolunun olmadığı fikri ürkütücüdür. Daha korkunç olan şey ise, yalanların hakikat olabileceği fikridir.
Bize söylenen şeyleri genellikle hayattaki kendi deneyimimizle karşılaştırırız. Hepimizin pek çok deneyimi vardır ve genellikle bu deneyimlere uymayan şeylere inanmak istemeyiz, en azından fikrimizi değiştirmek için öne sürülecek çok iyi nedenler olmadığı sürece. Eğer bize söylenen şey bizim deneyimimize benziyorsa kabul ederiz.
Öğretme ve öğrenme okul olarak adlandıran yerlerde devam eder ve bir okulda gerçekleşmiyorsa insanların ne öğrendiğinin bir önemi yoktur; bu, eğitim değildir.
240 syf.
·66 günde·Beğendi·10/10
Alanı ne olursa olsun lisansüstü eğitim ve akademik yazı çalışması içinde olan herkese severek önerebileceğim oldukça istifade ettiğim bir kitap oldu. Benim en çok sevdiğim kısım ise yazmanın, zihnin sorun üretme gayretini ortadan kaldırmadaki faydası oldu. Kısaca bahsetmek gerekirse, insan zihni eksik gördüğü herşeyi tamamlamaya oldukça meyilli bu yüzden yazma faaliyetinden önce zihinde onlarca sorun varmış gibi hissedilen anlar çoğu insanda mutlaka olmuştur. İşte tam bu evrede aklımızdaki sorunları yazmak aslında temelde sahip olduğumuz sorunların sayısını oldukça aza indirgiyor. Bunun sebebi ise insan beyninin tek bir sorunu farklı açılardan düşünerek bu açılardan her birini farklı sorunlar olarak algılmasından kaynaklanıyor. Yazmak ise sorunları tam ve net görmemize, plânlarımızdaki eksikleri doğrudan fark etmemize inanılmaz katkı sağlıyor. Zihnimizin bizi kaygılandırmasını önlemek bizim bu süreçte kendimiz için yapabileceğimiz en faydalı şey ve kitabın bana kattığı en harika yönü oldu.
240 syf.
·Puan vermedi
Kitabı her sosyal bilimcinin mutlaka okuması gerek. Genelde ise her akademisyenin okumasi gerekir. Akademisyenin kendisini fil dişi kulesinden görmekten kurtarıp, gerçek hayatla yüzleşme ve hareket etmesi gerekir. Bu doğrultuda yazdıklari yazılarda, kendilerini özel ve "havalı" göstermekten ziyade okuyucuya daha kolay ve net bilgi verici nitelikte olmasi gerekir. Yazmadan önce mutlaka okuyun :)
240 syf.
·43 günde·Beğendi·10/10
Kitabı okumaya yeni başladım. Çok vakit ayıramıyorum ama oturduğumda da başından kalkamıyorum. Akademik dünyada "yazı yazmaya" adım atacak olan herkesin -alanı ne olursa olsun- okuması gereken bir kitap. İyi okumalar.
240 syf.
Çok hevesle başladım. Doğrusu hayal kırıklığıyla bitirdim. Belki de yazma çilesine katlanamayan, dikte etmeyi bilen bir yapının "yazmayı unutmuş öğrencisi" olarak Birleşik Devletlerdeki yazma/yayınlama sorun ve pratikleri "basit" geldiğinden.
256 syf.
·3 günde·8/10
Kitaba ilk başladığımda dünyaca ünlü başarılı insanların hayatlarının klasik biçimde anlatılacağını düşünmüştüm. Ama yazar klasik kişisel gelişim kitaplarının aksine başarı öykülerine çok farklı bir perspektiften bakmış yaptığı incelemeler gerçekten ilgi çekici ve ders verici. Ayrıca yazar verdiği her bilgiyi kaynakçada belirtmiş. Kesinlikle okunmaya değer
240 syf.
·2 günde·Beğendi·6/10
Kitabı okulun kütüphanesinden alıp okudum. İlk başlarda anlattığı yaşanmışlıklarıyla yazma işinin herkes için nasıl bir süreç olduğunu gözler önüne seriyor yazar. Kitaptan çıkarılabilecek birçok ders var. Yazma sorununu aşmak isteyenler için özellikle sosyal bilimciler için tavsiye edebileceğim bir kitap. Not defterinizi yanınızdan ayırmayınız :)

Yazarın biyografisi

Adı:
Howard S. Becker
Tam adı:
Howard Saul Becker
Unvan:
Sosyolog, Yazar
Doğum:
Chicago , The United States of America, 1928
Howard Saul Becker (1928- ) Chicago doğumlu Amerikalı sosyolog, akademisyen, yazar, caz müzisyeni, fotoğrafçı. Chicago Üniversitesi’nden sosyoloji alanında 1949 yılında master, 1951 yılında doktora derecesi almış,1965-1991 yılları arasında Northwestern Üniversitesi’nde Sosyoloji Profesörlüğü görevini yürütmüştür. 1991 yılından itibaren bu görevi 1999 yılında emekliliğini alacağı Seattle’daki Washington Üniversitesi’nde sürdürmüştür. Bir çok başka üniversitenin yanında çeşitli araştırma enstitü ve merkezlerinde sosyoloji ve müzik başta olmak üzere çeşitli alanlarda araştırmacılıktan okutmanlığa, misafir profesörlüğe, dernek başkanlığına kadar çeşitli görevlerde bulunmuş ve çeşitli yayınların editörlüğünü de yapmış olan Becker, Paris 8, Pierre-Mendes (Grenoble), Erasmus (Rotterdam) Üniversiteleri’nden ve École Normal Superiure (Lyon)’den onur dereceleri sahibidir.

Türkçe’ye çevrilmiş ilk yapıtı Sanat Dünyaları olan Becker 1963 tarihli Outsiders: Studies in the Sociology of Deviance adlı yapıtında Etiketleme Kuramı’ndan yola çıkarak toplumsal yaşamdaki en geniş anlamı ile aykırılık meselesini tartışmakta ve aykırılığın spesifik edimlerin doğası ile çok az ilişkisi bulunduğu, bunun yerine daha ziyade toplumun bu edimleri nasıl değerlendirdiği ile ilişkili olduğu savını ortaya koymaktadır. Becker’ın yayımlanmış kitapları arasında Writing for Social Scientists (1986), Telling About Society (2007) ve Doing Things Together: Selected Papers (1986) sayılabilir.

American Journal of Sociology, American Sociological Review, Trans-Action, Yale Review, Anthropology and Educational Quarterly, L`art de la recherche: Melanges, Mana: Estudos de Antropologia, Visual Sociology, Visual Anthropology Review, Contemporary Sociology, Afterimage, Ethnomusicology gibi dergilerde ve Énonciation Artistique et Socialité, Eros and Photography, Points of View: The Stereography in America: A Cultural History, Landscape Perspectives: Photographic Studies gibi yayınlarda sosyolojiden sosyal antropolojiye, etnografiye, müzik ve fotoğrafa çok çeşitli alanlarda inceleme ve makaleleri, ayrıca söyleşi ve fotoğrafları yayımlanmış olan Becker 1975-1981 yılları arasında beş kişisel fotoğraf sergisi düzenlemiş, bir ortak sergiye katılmış ve bir fotoğraf sergisinin de konuk küratörlüğünü yürütmüştür.

Yaşamını San Francisco’da sürdürmekte olan Becker’ın Robert Faulkner ile birlikte hazırladığı son kitabı Do You Know?.. The Jazz Repertoire in Action (2009), Sanat Dünyaları’nda çok yönlü bir biçimde ortaya konan ortaklaşa faaliyet, alışılagelmiş-yerleşmiş uygulama, profesyonellik, meslek kültürü gibi kavramlardan hareketle birbirini hiç tanımayan, daha önce birlikte çalmamış, yanlarında hiç notaya dökülmüş eser bulunmayan bir grup müzisyenin bir gece kulübünde tesadüfen bir araya gelmeleri ve bütün gece birlikte başarıyla çalmaları fikrinden yola çıkarak, bunu nasıl başardıkları meselesini çeşitli açılardan tartışmaktadır.

Yazar istatistikleri

  • 9 okur beğendi.
  • 77 okur okudu.
  • 9 okur okuyor.
  • 108 okur okuyacak.
  • 5 okur yarım bıraktı.