Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Jan Goodwin

Jan GoodwinOnurun Bedeli yazarı
Yazar
9.0/10
2 Kişi
9
Okunma
1
Beğeni
789
Görüntülenme

Jan Goodwin Sözleri ve Alıntıları

Jan Goodwin sözleri ve alıntılarını, Jan Goodwin kitap alıntılarını, Jan Goodwin en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Hiçbir şey kalıcı değildir, her şey değişir, devrimler bile bir gün son bulur
Sayfa 147 - Varlık AnlatıKitabı okudu
"Ben evde böyle mi giyinirim sanıyorsunuz? Hayır hiç de değil," dedi ve sözlerini kanıtlarcasına çadorunu Yıldırım hızıyla açıp bana kot pantolonuyla lavanta rengi tişörtünü gösterdi. "Nefret ediyorum, her şeyden nefret ediyorum. On altı yaşındayım, gencim, oysa köylü bir nine gibi giydirilerek, güzellikten ve mutluluktan nefret eden ölmüş bir adamın arkasından matem tutmak için buraya getirildim! Allah bizi karalara bürünmemizi istiyorsa, yaşantımızda renk olmasın istiyorsa, o zaman neden çiçekleri yarattı? İşte ölü İmam'a ben bunu sormak isterim
Sayfa 145 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Reklam
Kısa süreli Mut'a evliliğine yalnız Şii mezhebinde izin verilir. Sünniler, bu evlilikleri on yedinci yüzyılda yasakladı. Bu evlilik, erkekle kadın arasında yapılan bir kontrattır ve çiftin isteğine bağlı olarak bir saatten doksan dokuz yıla kadar sürebilir. Önceden kararlaştırılan evlilik süresi sonunda, bir boşanmaya gerek kalmaksızın birleşme son bulur. Müslüman yasasına göre Şii bir erkek nikahladığı dört karısına ek olarak canı istediği kadar Mut'a evliliği yapabilir, bu evlilik sayıyla sınırlandırılmamıştır.
Sayfa 132 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Kadınların sarındığı çadorun genelde kara olması nedeniyle Tahran sokakları yıl boyu hep matem görüntüsündedir.
Sayfa 122 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Müslüman toplumunda, kadının kendi gerçek adiyla çağrıldığı bile ederdi. Yaşamı boyunca, en yakın dost ve akrabaları tarafından bile, babası, kocası ya da oğlunun adıyla çağrılıyordu, örneğin 'Abdul'un annesi' gibi. Kendi adı önemsizdi ve pek ender söyleniyordu, çünkü kadın toplumdaki yerini ailesinin erkeklerine borçluydu.
Sayfa 110 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Butto'nun eleştiriye hiç tahammülü yoktu, hemen diklenir, sözünün koşulsuz dinlenmesini isterdi.
Sayfa 72 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Reklam
Müslüman kadınların çoğu hala yaşamlarının en yakın erkek akrabası tarafından kontrol edildiğine tanık olmaktadır. Onlar, gelecekteki eşleri babaları tarafından kararlaştırılacak kız evlatlarıdır. Evlendikleri gece bakire olmak zorunda olan gelinlerdir, yoksa içinde bulundukları toplumun göreneklerine göre namus cinayetlerine kurban giderler, genelde de bu işi yapan, kızın kendi öz ağabeyi olur. Bu nedenle basit bir ameliyat olan 'kızlık zarı tamiri' Müslüman dünyasında çok yaygındır. Genç kız ailesinin kendisi için seçtiği eşi kabul etmemekte direnirse, ailesinin erkekleri tarafından öldürülebilir.
Sayfa 41 - Varlık AnlatıKitabı okudu
"İster İslam olsun, ister Hıristiyanlık, Yahudilik, Hinduluk, Sihlik ya da Budistlik, yirminci yüzyılın ikinci yarısında laik çevrelerin beceriksizlikleri ve başarısızlıkları bu hareketlerin yükselmesine neden oldu.
Sayfa 21 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Bir Müslümanı dinsiz imansız diye damgalamak, dinden çıkmakla eş tutulur ve köktendinci İslam kurallarına göre ölümü hak eden bir suçtur. İşte,, bu basit ancak sakat görüşe dayanarak aşırıya kaçanlar İslam adına yapılan suikastları haklı göstermeye çalışmaktadır.
Sayfa 19 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Buğün şeriat diye tanımladığımız şeyin büyük bir bölümü, Peygamberimizin ölümünden sonra kendi çıkarlarına hizmet eden hükümdarlar tarafından, kendilerine kutsal bir konum kazandırmak için, din maskesi altında yapılmıştır. Bu salt diktatörlüktü ve İslam ruhunu yansıtmıyordu. Adalet ve refah sağlayıp fırsat tanımak, ancak halifelerle yardımcılarının diledikleri gibi dağıtabilecekleri bir yetkiydi. Bu yararlar, sıradan kişilere verilen hak değildi. Muhalefete izin verilmezdi. Karşı geldiklerinde, ateizm kadar lanetlenen dine karşı gelmekle suçlanırlardı.
Sayfa 389 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Reklam
Müslüman dünyasında yüzü gözü açılmamış, el değmemiş kız isterler ki onu kendileri şekillendirebilsinler. Bu Pygmalion gibidir: Cinsel olsun, bedensel olsun istediğin kalıba sokacaksın, konuşmasını, giyinip kuşanmasını öğreteceksin. Kocasının elinde yoğrulacak bir kil gibi yumuşak olmalı."
Sayfa 378 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Arap erkekleri karılarından —çocuklarının annesinden— yumuşak başlı ve tutucu olmalarını bekliyor. Gereksinmesini karşılıyamazsa, bir hayat kadınına gidiyor. Yatakta ya da yatak dışında, Arap erkeği hep kontrolün kendisinde olmasını istiyor. Burada bir adam karısını sokakta dövmeye başlarsa, gelip geçenler ona dur derler, adam bu benim karım deyince de, peki deyip geçip giderler.
Sayfa 377 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Kadın sünneti, genellikle "çok eski bir İslam geleneği" olarak tanımlanır, oysa İslam öncesine kadar uzandığı gibi Yahudilik öncesi de var olduğuna inanılmaktadır.
Sayfa 373 - Varlık AnlatıKitabı okudu
Saadavi, Suudi Arabistan'ın Şeyh Bin Baz'ını eleştiren bir yazı yazmış. "Bin Baz, kadının neden kapanması gerektiğini anlatan kocaman bir kitap yazmış, İslam'ın kadına yalnızca bir gözünü gösterme izni verdiğini söylemişti.
Sayfa 371 - Varlık AnlatıKitabı okudu
"AIDS tehlikeli mi?" diye tersliyor kadın, "Açlık kadar tehlikeli olamaz!"
Sayfa 361 - Varlık AnlatıKitabı okudu
450 öğeden 421 ile 435 arasındakiler gösteriliyor.