“Geriye doğru anne babamıza, ileriye doğru çocuklarımıza ve onların çocuklarıyla da asla göremeyeceğimiz fakat umursamak zorunda olduğumuz geleceğe uzanırız.”
-Carl Jung
Narsistler aşırı derecede ben merkezci ve kendilerinden hoşnutturlar ve kendi ihtiyaç ve arzularını en üstte görürler. Bu durumun bir sonucu olarak narsistler diğerlerine nadiren empati gösterirler. Aslında narsistler kendi kırılgan benlik saygılarını korumak için çevrelerindeki kişileri değersizleştirirler, hatta diğerleri kendilerine hayranlık duymadığında ve kendileriyle ilgili grandiyöz fantezilerine uygun davranmadığında öfke ve utançla tepki verirler. Narsistler en çok benlik saygıları tehdit edildiğinde grandiyöz davranırlar.