Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Liv Strömquist

Liv StrömquistYasak Meyve yazarı
Yazar
Çizer
8.6/10
22 Kişi
67
Okunma
4
Beğeni
851
Görüntülenme

Liv Strömquist Sözleri ve Alıntıları

Liv Strömquist sözleri ve alıntılarını, Liv Strömquist kitap alıntılarını, Liv Strömquist en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Açık açık PED
Ataerkil dinler ortaya çıktıkça, reglin dini bir statüye sahip olması ve erkek ilahlarla rekabete girmesi istenmedi. Ataerkil dinlerin birçok metninde regle karşı olan saldırganlığın sebebi bu olsa gerek.
Eğer anaerkil bir toplumda yaşıyor olsaydık, PMS’in (regl öncesi dönem) son derece yüksek bir statüye sahip olacağının farkındasınızdır umarım. Tıpkı 19. yüzyılın eril melankolisi veya günümüzde podcast yapan birçok erkeğin kendini kanıtlama arayışı gibi.
Reklam
Kadınlar için bu (aseksüel kadın fikri), aynı zamanda Hristiyanlıktaki güvenilmez ve baştan çıkarıcı kadın imgesinden kurtulma fırsatı demekti. Bu sebepten pek çoğu, erotik arzulardan yoksun oldukları fikrine kucak açtı. Yaratılan arzulardan yoksun kadın imajı, kadınların erkeklerden ahlaki olarak daha üstün olduğu algısına yol açarak bir tür sözde güç sağlamıştı. (…) Ama kadınların toplumsal konumlarındaki bu kısmi iyileşmenin bedeli, cinselliklerinin tamamen yok edilmesiydi.
Demek istediğim şu ki, “kadın cinselliği” ve “kadın orgazmı” hakkındaki TÜM söylem HEP erkek vücudu / erkek cinselliği / erkek orgazmına göre belirlenmiştir. Hatırlarsanız, önce erkeğin aşağı bir versiyonu — ve sonra — TERSİ. Ama asla kendi kendine var olmayan.
O zamandan (1700 lerin sonundan) bu yana kadın cinselliği zayıf, hatta hiç yokmuşcasına, erkek cinselliği ise güçlü ve kontrol edilmesi zor olarak şekillendirilmiştir. Tabii kadın cinselliğinin duygusal yakınlığa dayandığı, erkek cinselliğinin ise duygulardan azade olduğu fikri de buradan gelir.
Freud 1905’te tamamen doğaçlama, kaynak falan göstermeksizin yepyeni bir teori ortaya attı: Genç, olgunlaşmamış kızlar klitoris orgazmı olurken, olgun kadın cinselliği vajinal orgazmla kendini gösteriyordu. (…) Bu da işte kadın cinselliği için aşırı iç karartıcı yeni bir dönemin başlangıcı oldu.
Reklam
Aristoteles kadın cinsel organını şöyle tanımlamıştı: Onların (kadınların) borusu var, erkeğin penisi gibi, ama vücutlarının içinde. Bu borunun ağzı da işedikleri yerin üstündedir. BUNDAN NE ÇIKARABİLİRİZ? (Tabii Aristoteles’in yatakta ÇOK KÖTÜ yani ABARTI DERECEDE kötü olması dışında). Genel kabule göre TEK BİR BİYOLOJİK CİNSİYET -erkek- vardır ve kadınlar da bunun daha kusurlu bir versiyonudur.
Regl kanının kirli olması tabusu tarih boyunca pek çok kültürün benimsediği bir fikirdir. Örneğin, Tevrat’ın üçüncü kitabında reglin ne kadar kirli olduğuna dair çoook uzun bir bölüm yer alır.
Sayfa 103 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Tampon ve ped reklamlarını izlerken, iki kelimenin sürekli öne çıktığını görürüz; temiz ve güvenli. Ama neden özellikle bu iki kelime kullanılıyor? Neden insanın regl süresince kendini güvende hissetmeye ihtiyacı var? Hangi tehditlere karşı güvende hissetme ihtiyacı duyuluyor ki?!
Sayfa 101 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
PMS
1968’de üniversite öğrencilerinin regl döngülerinin farklı evrelerindeki rüyaları hakkında bir araştırma yapıldı. Araştırma öğrencilerin regl öncesi dönemde-regl olmadan 3-4 gün önce-çoğunlukla ölüm,ölüm kaygısı, genel kaygı, utanç kaynaklı kaygı, uzuv kaybetme kaygısı konulu rüyalar gördüklerini ortaya çıkardı.
Sayfa 116 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Alman Doktor Otto Adler “Kadınların %40’ı cinsel hissizlik sorunu yaşıyor. “ Fakat Adler, o dönemde mastürbasyonla kendi kendine orgazm olan kadınları da aseksüel olarak değerlendirmişti. Yani cinsel hissizliği bir kadının bir erkekle yaşanan cinsel ilişki sırasında vajinal penetrasyonla yoluyla orgazm olmaması demekti. Her ne kadar mastürbasyon ve klitoris uyarılmasıyla orgazm olsa bile!
Sayfa 72 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Aydınlanma çağından önce kadın ve erkek orgazmının iki farklı şey olarak görülmediği görülür. Aksine o zamanlar hamile kalabilmek için kadınların orgazm olmasının gerekli olduğuna inanılırdı. Kadının hamile olabilmesi için kadın ve erkeğin aynı anda gelmesi şarttı. Fakat aydınlanma çağından sonra kadın orgazmının gereksiz olduğu düşüncesi meydana ortaya çıktı.
Sayfa 62 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Toplum istiyor ki; iki cinsiyet olsun, bu cinsiyetler birbirinin zıddı olsun. Birbirlerini fiziksel olarak tamamlasınlar,tıpkı “kılıç ve kın“ gibi. Ve bu da heteroseksüel, penetrasyona dayalı cinsel ilişki şeklinde olsun. Ve bu kültürel anlayışta, kadın cinsel organı kendi başına var olan bir organ olarak değil de , penis tarafından doldurulmaya hazır bir “delik” olarak yorumlanıyor.
Sayfa 40 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Uyuyan Güzel ve Menstrüasyon
Birçok masalın teması menstrüasyon ile bağlantılıdır. Uyuyan Güzel her şeyden önce menstrüasyon hikayesidir. Uyuyan güzel, lanete göre yaşı geldiğinde eline diken batacak ve kanamaya başlayacak. Buradaki lanet menstrüasyonu simgeliyor. Zaten İngilizce’de regle “The curse”de denir. Ebeveynlerin tepkisi de adet korkusunun bir sembolü. Uyuyan güzel uyuduğunda etrafında güller biter. Bu çiçekler regli simgeler. İngilizce’de menstrüasyona çiçek de denir. (The flowers) Masallar,çocukluktan ergenliğe geçişle ilgilidir. Bu süreçte, çocuk genellikle içine kapanır ya da “ uykuya yatar.” Bu dışarıdan edilgenlik gibi görülse de aslında dışadönük bir etkinliğe enerji bırakmayacak kadar ağır İÇRUHSAL SÜREÇLERİN sonucudur. Uyuyan güzel, regl olmaya başlayan uyuşuk bir ergeni anlatır aslında. “Uyuyan Güzel” bize, insanın kendine odaklandığı sakin bir düşünme döneminin, en yüksek hedefe ulaşmayı sağlayabildiğini gösterir.
Sayfa 136 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
Bir keresinde bir kitapta,suçluluk duygusu ile utanç arasındaki farkın ne olduğunu okumuştum; suçluluk yaptıklarımızla, utanç ise kim olduğumuzla ilgilidir diyordu.
Sayfa 89 - Baobab YayınlarıKitabı okudu
54 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.