Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

M. Kürşad Atalar

M. Kürşad AtalarDüşüncenin Okullaşması yazarı
Yazar
Çevirmen
8.5/10
6 Kişi
31
Okunma
5
Beğeni
799
Görüntülenme

M. Kürşad Atalar Sözleri ve Alıntıları

M. Kürşad Atalar sözleri ve alıntılarını, M. Kürşad Atalar kitap alıntılarını, M. Kürşad Atalar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Bireysel ve toplumsal değişim,ancak düşünsel değişim yaşandığında mümkün olur.”
Modernitenin birey'i için, idealler bitmiş, ideolojiler ölmüş, geriye bedenin hazları kalmıştır.
Reklam
Düşünce Okullaşmadan Siyasal Güç Elde Edilemez
Müslümanlar, bugün Ayrı yapıları içerisinde faaliyet göstermektedir ve bir türlü 'Vahdet'e ulaşamamaktadır. Bunun Asli nedeni de yine düşüncenin okullaşamamasıdır. Zira her grup ve cemaat, kendi dışındaki grup veya cemaatlerde (haklı olarak) eksiklik bulduğu için birlik bir türlü sağlanamamaktadır. Bu birligi ise ancak otorite düzeyindeki alimler sağlar. Çünkü çekişen gruplar arasındaki tartışmaları bitiren şey, yüksek düzeyli ilimdir. Itaatin temelinde de bu yatar. Insanlar, kalpleri mutmain olmadıkça, bir dava ugrunda bütün varlıklarını orta ya koyamazlar. Belki başka nedenlerle bağlılıkları devam eder. Ancak bu sahici bir bağlılık değildir. "inananlar üstündür" Ayetini de aynı çerçevede Anlamak gerekir. Müminlerin bütün potansiyellerini ortaya çıkaracak şey, kesinlikle, ilm ve hakikat temeline dayalı imandır. Insan, ancak "hak yolda" malım ve canını feda eder. Batil dinler ve ideolojilerde de durum bun dan farklı değildir. Onların bağlıları da kendi dinlerinin veya ideolojilerinin 'hak' olduğuna inandıkları için, o davaların 'ta nıklığını yapar ve o yolda hayatlarını feda ederler. Dolayısıyla kalbin mutmain olması, her başarının ilk şartıdır. Vahdetin asli şartı da yine budur. Düşünce okullaştığında, vahdet ve itaat sorunu çözülmüş olacaktır.
Sayfa 31 - Düşüncenin Okullaşması -Kürşad Atalar Pınar YayınlarıKitabı okudu
Bugün Müslümanların Gönül Rahatlığıyla bir lidere biat lerini sunamamalarının Asli nedeni, liderlik iddiasında bulunanların, kalpleri tatmin edecek ilim düzeyini yakalayamama olmalarıdır. Çünkü Peygamberlerden sonra itaati hak edecek olanlar, alimlerdir. Alimlerin ilim düzeyi düşük olursa, itat ilişkilerinde sıkıntı yaşanması da kaçınılmazdır. Çünkü Müslümanlar, alimlere, başka bir şey için değil, sadece hakkı söyle dikleri ya da öyle olduğuna inandıkları için tabi olurlar. Hakkı temsil etme noktasında kalpler tam olarak tatmin edilemiyor sa, itaat de, doğal olarak, Arzu edilen düzeyde olmayacaktır.
Sayfa 32 - Düşüncenin Okullaşması -Kürşad Atalar Pınar YayınlarıKitabı okudu
Devlet, özü itibariyle baskıcı, otoriter, totaliter bir yapıya sahiptir. İslâm, bunun aksine, çoğulcu, özgürlükçü bir toplum ve devlet yapısı öngörür.
Kant şunları söyler: "insanın deneyime başvurmadan bildiği kabul edilen şeyler, örneğin bir matematik teoremi, her zaman zorunlu doğrulardır. Yalnızca deneyimden kaynaklanan bilgi ise zorunlu kabul edilemez."
Reklam
"Modernite ise İslam'a zıt, ayrı bir pradigmadır. Hayata, evrene ve insana bakışı özden farklıdır. Bu yüzden İslam ile modernite bağdaşmaz."
Düşman eleştirmez, kuyu kazar. Dost eleştirir; çünkü 'ıslah' etmek ister.
Üslûp, gerçekten önemlidir; yerine göre de " her şeydir. "
Çünkü akı bildiği halde karayı bilmeyen, aslında cehaletin en koyusunu yaşıyordur.
43 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.