Olay ufkunun bir yanındaki olayları bizler görebiliriz; öteki yanında, diyordu Rindler, "olası gözlem gücümüzün ilelebet dışındadırlar." Kozmoloji açısından, genişleyen evrenimizde bir takım gök cisimleri, görünür evrenin sınırlarını aşmıştır. O uzak noktadan bunların ışık dalgaları bize asla yetişmez, çünkü evren genişlemeye devam ediyor.