Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Melike Saba Akım

Melike Saba AkımLogostan Kurtulmak yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
1
Okunma
0
Beğeni
116
Görüntülenme

Melike Saba Akım Gönderileri

Melike Saba Akım kitaplarını, Melike Saba Akım sözleri ve alıntılarını, Melike Saba Akım yazarlarını, Melike Saba Akım yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
SONSÖZ LOGOSTAN KURTULMAK MÜMKÜN MÜ?
20. yüzyıl ölümler yüzyılı, Tanrı’nın ölümü, dilin ölümü, temsilin ölümü, yazarın ölümü, karakterin ölümü, metnin ölümü… Ya da öldürme teşebbüslerinin, ölüm ilanlarının yüzyılı.
Sayfa 215Kitabı okudu
Akıl süzgecinden geçerek ağızdan çıkan söz, modern öznenin varsaydığı gibi mutlak anlamı temsil edebilmekten acizdir; o halde hakikat insan sözüyle dile geldiğinde ortaya çıkan şey ancak ve ancak kaostur.
Sayfa 172Kitabı okudu
Reklam
Yazı tekrar edilebilirlik niteliğine sahiptir: Bir kere yazılması kafidir; varlığını sürdürebilmek için yazarına bağımlı değildir. Yazıldıktan sonra onu yazandan bağımsızlaştırarak tekrar tekrar okunmak üzere sonsuz bir dolayıma girer.79 79 Bkz. Bölüm 2: Transandantal Gösterilen, İz ve Différance.
Sayfa 159Kitabı okudu
Fenomenolojik indirgeme, 'doğal davranışın bırakılması ve farklı bir bilinç durumuna geçilmesi gerektiğini öne sürer.' Husserl bu tavrı paranteze alma (epoché) 'olarak adlandırır ve doğal davranışın karşısına koyar.'41 41 Cem Çınar, Film Estetiğinde Gerçekçi Sinemanın Fenomenolojisi, Doktora Tezi, istanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014, s. 24.
Sayfa 144Kitabı okudu
Her bir metin, 'kendisinden önceki metinler aracılığıyla kökleri yüzyıllardır dil denen tarlada bulunan göndermelerin baş gösterdiği uçları kesmek ve onun yerine saçılarak kendi varlığını başka noktalardan büyüterek sürdürmek' durumundadır. 207 207 Utku Özmakas, Peirce, Saussure ve Derrida'da Gösterge Kavramı, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 2010, s. 103- 104.
Doğadaki olay ve gelişme motivasyonunu özdeki ilk kötülük anına borçludur; vahşetten kastedilense bu ilk kötülüğe özgü dinamizm, heyecan ve büyüdür. Yaşam söz konusuysa vahşet kaçınılmazdır.
Sayfa 107Kitabı okudu
Reklam
Batılı akıl tarafından üretilen düşünme dizgeleri yaşamdan soyutlanmış, çoğaldıkça çoğalmıştır. Düşünme dizgelerinin fazla oluşu yaşamın kendisini soyutlar, onu kategorik bir biçimde çpğaltarak özde olup bitenin ıskalanmasına sebep olur.
Sayfa 101Kitabı okudu
Sanatla toplum arasındaki mesafe açılmıştır ve sanat kendini yaşamdan bağımsız estetik bir üst-değer olarak konumlandırmıştır.
Mitos evreni hakikatin bilgisiyle, ya da Byung-Chul Han'ın sözleriyle, anlamla doludur ve 'Tanrılar ölümsüz anlam taşıyıcılarından başka bir şey değildir. 'Dünyaya mana ve anlam verir, onu insanlar için anlamlı' kılar, 'şeyler ve olaylar arasındaki bağıntıyı' anlatırlar. Anlatılan bağıntı ise anlamı kuran, hiçlikten yola çıkıp dünyayı kuran şeydir.9 9 Byng-Chul Han, Zamanın Kokusu: Bulunma Sanatı üzerine Felsefi Bir Deneme, çev.: Şeyda öztürk, Metis Yay., İstanbul, 2018, s. 23.