Michel de Certeau sözleri ve alıntılarını, Michel de Certeau kitap alıntılarını, Michel de Certeau en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnanç yıpranır. Ya da daha doğrusu, medyaya ve boş vakit etkinliklerine sığınır. Tatile çıkar; ama burada da reklamcılık, ticaret ve moda tarafından ele geçirilen ve işlenen bir nesne haline gelir. Giden ve kaybolan bu inanışları yakalayabilmek için, şirketler de inanılırlık taklitleri üretirler.
Sayfa 297 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Barthes üç okuma etkinliği türü ayırt etmiştir:
Sözcüklerden zevk alan okuma türü,
metnin sonunu getirmeye çalışan ve "beklemekten kurtulmaya" çabalayan okuma türü,
yazma arzusunu besleyen okuma türü.
Biri erotik, öbürü avcı, diğeri de erginleyici okuma türleri.
Sayfa 290 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Günlük yaşamımızdaki pek çok alışkanlık, tutum ve uygulama (okumak, konuşmak, dolaşmak, pazara gitmek ya da yemek yapmak vb.) taktik türündendir. Ve "eylem, uygulama ve üretim tarzlarının" büyük bir bölümü de taktiktir: "Zayıf olanın", "güçlü olana" (erk sahipleri, hastalık, şiddet ya da bir düzenin uyguladığı şiddet vb.) karşı başarıları, dolap,oyun ve dümen çevirme sanatı, "avcılara" özel hileler, tuzaklar, el çabukluğu, çokbiçimli simülasyonlar (öykünmeler) , mücadeleci oldukları kadar
şairane, sevinçli, neşeli bulgular, hepsi taktiktir. Bu operasyonel performanslar, çok eskilere dayanan bir bilgiyi gerektirir. Yunanlılar, bu bilgiye "metis" adını veriyorlardı
Sayfa 55 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
İster bir gazete olsun ister Proust'un bir eseri olsun bir metin ancak okurlarıyla anlamlanır;
onlarla değişir; kendi gözünden kaçan kimi algılama kodlarıyla yeniden düzenlenir. Metin, ancak okurla kurduğu dışarıdalık ilişkisiyle metin olur.
Sayfa 283 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Sınır koyma eyleminin meydana getirdiği bir çelişkiyle, iki beden arasında, bunların birbirleriyle temas etmeleri sonucunda ortaya çıkan farklılıklar aynı zamanda bunların birleşme noktalarıdır.
Birleşim ve ayrılık bu bağlamda birbirlerinden ayrı düşünülemezler.
Hukuk gibi (zaten hukuk da kültürün bir modelidir) kültür de, itilafları ele alır ve en güçlü olanı kimi zaman meşrulaştırır kimi zaman yerinden eder kimi zaman da denetler.
Sayfa 52 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu
Çizgidışılığın günümüzdeki figürü artık küçük gruplar değil ama çizgidışında kalan kitlelerdir; çizgidışılık, kültür üretmeyenlerin kültürel bir etkinliğidir.
Sayfa 51 - Dost Kitabevi Yayınları, 2009Kitabı okudu