İran'ın Şiraz kentinde doğdu. Felsefe, kelam, hadis ve tefsir çalışmaları için önce kazvin'e (1591) daha sonra isfahan'a (1597) seyahat etti. On iki imam Şiiliğinin İmamiye önemli merkezlerinden olan bu şehirlerde Mir Damad ve Bahaüddin Amili'nin talebeliğinde bulundu.
Eğitimini İsfahan'da tamamladıktan sonra felsefesini ortaya koyan aynı zamanda iran'daki kum şehrinin yakınlarındaki kahak adındaki köyde geçirdiği on beş yıllık zühd hayatından edindiği tecrübelerinin etkisini yansıtan Esfar'ul Erbaa (dört sefer) adlı eserini verdi.
İranlılar tarafından ülkelerinin en büyük filozofu olarak kabul edilen molla sadra akılcılıkla sezgiciliği biraraya getirerek Hikmet'ul Mutealiye (Aşkın Hikmet) ekolünü kurmuştur. Molla Sadra'nın felsefesi Ibn-i Sina meşşailiği, Sühreverdi'nin İşraki felsefesi, Muhyiddin Arabi'nin, Nazari irfan ekolü ve Oniki İmam şiiliği'nden etkilenmiştir. eserlerinde islam düşünce dünyasındaki akılcı, sezgici, nas ekollerini farklı bir sentezde biraraya getirmeye çalışmıştır.
Hayatının sonlarına doğru şiraz'a döndü. muhammed bakır meclisi gibi bazı oniki imam şiiliğine mensup kelamcılarınca sapkınlıkla suçlandı ancak mensubu olduğu ailenin gücü sebebiyle yazmaya devam edebildi. Hac yoluna çıktığında Basra'da yaşamı son buldu ve günümüzde Irak'a ait topraklara defnedildi.
Esfârü'l Erba'a - Dört Aklî Yolculukta Aşkın Hikmet Cilt 1
.... çoğu kez mutluluğun duyulur dereceleri elde etme ve hayâli önderlikleri kazanma olduğu zannedilir. Belli şartları gerçekleştirenler ile muayyen bilgiler konusunda usta olanlara, dünyevi mutlulukların, hissî ve hemen elde edilen lezzetlerin hiçbir şekilde hakiki ve gerçek saadet olmadığını ve bunların aklî bir sevince ulaştıramayacağını açıklayacağım....
Kitab qısa məqalə formasındadır, Molla Sədranın məhdəviyyət inancı və hər bir zamanda imamın varlığının isbatı üçün gətirdiyi arqumentlərdən bəhs edir. Eləcə də müasiri filosof və mütəkəllimlərin (Farabi, İbn Sina, Şeyx İşraq, Nəsrəddin Tusi v.s) nəzərləri ilə müqayisədə eyni fikirdə olduqları aydın olur.
İmamın varlığının isbatı və nübüvvətlə fərqi, eləcə də quran prizmasından yer üzünün heç vaxt höccətsiz almayacağı isbat olunur. Əlbətdə bu qısa məqalə, daha geniş izah və araşdırma üçün sadəcə gözəl müqəddimədir.
Kitap Molla Sadra'nın Efsar kitabından sonra en çok okunan eseri olan "Kitabü-l Meşair" dir. Kitapta Tanrı,Varlık, Mahiyet ve.s gibi felsefik teorilerden bahsedilmektedir. Sayfanın Birine Türkçe Diğer Tarafına Arapça yazılması kitabı daha da güzel hale getirmiştir. Kitabı okumak için Mutlaka ve Mutlaka Felsefe bilgiye sahip olmanız. İbn Arabi, İbn Sina gibi filozofların eserinlerinden teorilerilerinden haberdar olmanız gerekir.
Ötelere Doğru İlâhî İlimlerin Nûrları
❈ ❊ ❈
Müslümanların rehberi, Allah (c.c.)’in kelamı, mesajı Kur'ân-ı Kerîm Zişan; ömür sermayesinin hidayete ermesi, dünya ve ahireti kurtarması için hissiyatın lisan dilinin bulmuş hâlidir. İnanan Müslümanların nesilden nesile hayat ve hassasiyetle aktardığı, baş tacı ettiği