Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Muhammed Mustafa el-A'zami

Muhammed Mustafa el-A'zamiVahyedilişinden Derlenişine Kur'an Tarihi yazarı
Yazar
8.4/10
16 Kişi
61
Okunma
3
Beğeni
1.123
Görüntülenme

Muhammed Mustafa el-A'zami Sözleri ve Alıntıları

Muhammed Mustafa el-A'zami sözleri ve alıntılarını, Muhammed Mustafa el-A'zami kitap alıntılarını, Muhammed Mustafa el-A'zami en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eski ve Yeni Ahid’in bütün kitapları anonim olarak yazılmasına rağmen Batılı alimler bunlara çoğu zaman kuşkulandıkları veya yetersiz buldukları İslami rivayet zincirinden daha kolay tarihsel meşruiyet vermektedir.
Kuran’ın Sahihliği ve Oryantalistlerin Tahrif İddilarına Karşı Cevaplar
Oryantalistler ayrıca Arap yazısının yetersizliği ile ilgili konulara yoğunlaşmışlardır. Oysa Peygamber’in vefatından yalnızca yarım yüzyıl sonra bu yazı evrilmiş ve başlangıçtaki belirsizliklerini aşmıştır.Fakat Yahudilerin Babil’deki sürgünlerinden Filistin’e dönmeleriyle dönüşüme uğrayan Yahudi yazısı sesli harflerden tamamiyle yoksundu ve gerçekte onları bu hususta harekete geçiren Müslüman Araplarla ilişkiye geçinceye kadar iki bin yıl boyunca böyle kalmıştı. Son derece düzensiz bir sözlü gelenekle ve iki bin yıl boyunca tek bir sesli harfin bulunmadığı bir metinle aktarılma sıkıntısını yaşayan Eski Ahid daha samimi bir kuşku imtiyazını hak ederken, on beş yıllık aranın Kur’an metnine zarar verdiğini iddia etmek tamamiyle gayri ilmidir.
Reklam
Hadis Usulü
Bir kimse ilim merdiveninin en yukarılarına bile yükselse eğer ahlak bakımından kuşkulu ise onun naklettiği hadis doğru bile olsa reddedilir. /Alıntı
Çalışmalarını sadece kendi şehriyle sınırlayan ve yolculuktan yüz çeviren kimse ilmi yetkinliğe erişemez. /İbn Main
Eski Ahid başlangıçta bir vahiy eseri olarak düşünüldü ama sonra Musa’nın eseri olarak kabul edildi; en son teori ise birçok kaynağın, Musa’nın beş kitabının yazımına katkıda bulunduğu şeklindedir.
Reklam
Tevatür haber ve İslami Rivayet Zinciri
İslamî edebiyat tarihinin fecrindeki yerleşik uygulamaya göre her türlü dini metin(hadis,tefsir,fıkıh vs.), eseri doğrudan yazarından okumuş ve sonraki nesle de o metni okutmuş kimselerce nakledilmek durumundaydı.Bu nakillerin tam kayıtlarının -en azından ilk aşamalarında- muhafaza edilmiş olması bize fıkıhla ilgili her kitabın şeceresini inceleme imkanı vermektedir ki böyle bir tashih yöntemi bugün bile dünyada yaygın değildir
Kuran’ın Sahihliği ve Oryantalistlerin Tahrif İddilarına Karşı Cevaplar
Hicri ilk yüzyıla ait tarih kaydı düşülmüş Kuran parçalarının yazıldığı belgeler bulunduğu gibi yine ilk yüzyıldan kalma Hicazî yazıyla yazılmış Mushaflar bulunmaktadır.Bu örnekleri değersiz gören oryantalistler bunların metnin tahrife uğramadığını ispatlamak için çok geç döneme ait olduğunu ileri sürmektedirler.Bazıları ise bu yazmaları basitçe sahte saymayı yeğlemektedir.Buna karşılık Tevrat’ın en eski tam ve tarih kaydı düşülmüş yazması 11. yüzyılın başına aittir ve en eski tarihli Yunanca İncil yazmaları 10.yüzyılda yazılmıştır.Bir yanda Kuran’a diğer yandan da Eski ve Yeni Ahid’e yönelik tavırlardaki bu tutarsızlığın,eğer Kuran’ın sahihliğinin tam bir değerlendirilmesini yapmak istiyorsak, ifade edilmesi gerekir.
Kuran’ın Sahihliği ve Oryantalistlerin Tahrif İddilarına Karşı Cevaplar
Peygamber’in(a.s)vefatı ile Hz.Osman’ın yazılmış Kur’an nüshalarını İslam dünyasının farklı bölgelerine dağıtması arasında yalnızca on beş yıl vardır. Bu aralığı ciddi şüphe sebebi olarak gören oryantalistler çoğunlukla derinlerde yatan tahriflerin söz konusu zaman zarfında metne süzülme imkânı üzerinde yoğunlaşa gelmişlerdir.Tuhaftır ki, Eski Ahid alimleri, her ne kadar Eski Ahid’in bir kısmı 8.yy’a kadar yalnızca sözlü gelenek olarak muhafaza edilmişse de onun metninin tarihsel olarak geçerli olduğunu kabul ederler.
Yahudilik ve Hıristiyanlık kuşkusuz tarihsel olarak dindirler ama kuşkulu olan, Eski ve Yeni Ahid’in kim tarafından yazıldığıdır. Bilinen yegane şey, Eski Ahid’in kitaplarının birkaç yüzyıl gözden kaybolduktan sonra aniden tekrar sahneye çıkmasıdır.
Reklam
Cerh - tadil alimlerinin yöntemi, iddia edilenin aksine subjektif değil, neredeyse her aşaması gözlemlemeye ve denetlenmeye müsait objektif bir yöntemdir.
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.