Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ömer Faruk Erdem

8.7/10
11 Kişi
71
Okunma
0
Beğeni
620
Görüntülenme

Ömer Faruk Erdem Gönderileri

Ömer Faruk Erdem kitaplarını, Ömer Faruk Erdem sözleri ve alıntılarını, Ömer Faruk Erdem yazarlarını, Ömer Faruk Erdem yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Garaudy,"her sorun, ortaya çıktığı düzlemde ve kararlarıyla, olacakları etkileyecek olan herkesin katılımıyla çözülür"der.
Reklam
Esrarengiz olmakla akıl dışı olmak aynı şey değildir.Bir şey esrarengiz olabilir ama aklın algı alanı içerisindedir.
Bir kitlenin aklı zayıflatılmak,zihni daraltılmak ve bağlılığı artırılmak isteniyorsa o kitle cahil bırakılmalıdır. Çünkü dar zihinlerde tek bir duygu dışında başka bir duyguya yer kalmaz.
Unutmamak gerekir ki bedava peynir ancak fare kapanında bulunur ve bir şeye sahip olmak için bedel ödemiyorsak büyük olasılıkla sahip olunan bizizdir.
Mutlak bir özgürlüğü savunan insan hiçbir duvarın olmadığı, hiçbir engelin bulunmadığı bir âlemde ne tarafa giderse gitsin koca bir boşluktadır.
Sayfa 44 - Beyan YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Aslında inanca dair tüm yoldan çıkmaların, sapmaların temel kaynağı İlahi Vahyin insanlar tarafından iyi veya kötü niyetle bir şekilde bozulmasından kaynaklanmaktadır.
Sayfa 22 - Beyan yayınlarıKitabı okuyor
Adaletin ifrat ve tefriti olmayıp ancak zıddı vardır. Onun zıddı ise zulümdür.
Ateizm
Ateistin teiste tanrıyı bize tecrübe edebileceğimiz biçimde göster demesi anlamsızdır zaten deizm tanrının tecrübenin konusu olmadığını kendisi savunmaktadır. Bununla beraber onun tecrübeye konu olmamasının yokluk anlamına gelmeyeceğini de söyler. Muhtemeldir ki Demokritos'un atomların varlığı iddiası da birçok kişi tarafından hadi göster bakalım da inanalım itirazıyla karşılaşmıştır. Yüzyıllar boyunca insanın bunu gösterememiş olması bize atomun yokluğunu mu göstermiştir yoksa Demokritos'un haklılığını mı? Ateizmin tecrübe ile deneyimlemek, duyularla algılamak istediği Tanrı teistlerin kabul ettiği Tanrı olmaktan öte, kendi zihinlerinde yarattıkları bir tanrı anlayışıdır.
Sayfa 112Kitabı okudu
Allah İnancı
İnsanın zaman zaman Tanrı hakkında konuşurken insani özelliklere benzer ifadeleri kullanıyor olması Tanrı'nın antropomorfik veya kurgu olmasından değil, dilin onu tanıyabilmek ve tanıtabilmek için yeterli genişliğe ve imkana sahip olmamasından kaynaklanmaktadır.
Reklam
Evrende Tesadüf Yoktur
Bir gözün ya da hemoglobin molekülünün tesadüfen kendi kendine bir yerde toplanma olasılığı için sonsuz zaman gerekeceğini anlamak için matematikçi ya da fizikçi olmaya gerek yoktur.
Deizm
Deizm, Tanrı'nın aleme müdahalesi olmadığı düşüncesinde kendi açısından ciddi bir felsefi çıkmaza da düşmektedir. Bir taraftan mükemmel bir Tanrı, âlemi tıkır tıkır işleyen bir saat gibi yarattı derken, diğer taraftan âleme müdahalesi yoktur demektedirler. Bu durumda Tanrı eğer mükemmelse bu aynı zamanda her şeyi bilebileceği anlamına gelmez mi? Eğer bir tanrı her şeyi bilmiyorsa zaten mükemmel bir Tanrı düşüncesiyle çelişki içindedir. Yok her şeyi biliyorsa, bu da bir müdahale anlamına gelmez mi? Nitekim Tanrı'nın bilmesi de mükemmeldir ve insanınki gibi sonradan değişen bir bilgi olmayıp, mutlak ve nesnesini var eden bir bilgidir. Bu durumda da her şey bir çizgi halinde ilerleyen bir zamana tabi ise, Allah'ın bilgisi bu zamanın içerisinde gerçekleşerek aleme müdahale ediyor demektir.
Deizm
Deizm hem insanı terk edilmiş bir biçimde yalnız bırakmakta, hem de Tanrı hakkında konuşmamıza imkan tanıyan âlem üzerindeki etkisini reddederek hakkında konuşulamayan bir Tanrı tasavvurunu ortaya koymaktadır.
Kilise ve Deizm
Batı düşünce tarihine bakıldığında, Kilisenin Tanrı adına kendini yetkili görmesi gerçekten de çok sayıda insanı dinlerinden soğutmuş görünmektedir. Bunlardan Tanrı inancını bir şekilde kaybetmek istemeyenler deist olurken, çok sayıda kişinin bu sebepten ateist olduğunu söylemek de abartı olmayacaktır.
Deizm
Bilimi dinleştirmek veya felsefeyi dinleştirmek kadar, dini bilimleştirmek veya dini felsefileştirmek de hatadır. Bunlar farklı varlık alanlarının bilgileridir. Kutsal metinler değişmez ve evrensel olarak kabul edilirler. İnsan ürünü bir şey tanrısal kategoriye sokulduğu takdirde, yarın o şeydeki bozulma kutsalın bozulması olarak algılanır hale gelir.
212 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.