Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Richard Leppert

Richard LeppertSanatta Anlamın Görüntüsü yazarı
Yazar
8.5/10
17 Kişi
55
Okunma
4
Beğeni
1.872
Görüntülenme

Richard Leppert Gönderileri

Richard Leppert kitaplarını, Richard Leppert sözleri ve alıntılarını, Richard Leppert yazarlarını, Richard Leppert yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tüm insanlar bakarak öğrenir. Kimlik oluşturmak kişinin kendi cinsiyetine, kendisi gibi birilerine bakmasına dayanır. Bakmak yalnızca eğitimi değil, aynı zamanda doğaları itibariyle, arzuları da meydana getirir; bu arzular da, bedeni ve her zaman olmasa da genellikle erotik, yüzeysel algılanmış unsurları içerir.
Tarihe dair kendi tecrübelerimizden hareketle elmanın zararlı, hatta acımasız olduğunu öne sürebiliriz, tıpkı resmin ayıplayıcı yanını ortaya koyan başlığının (Baştan Çıkarma) yaptığı gibi. Her şey elmaya bağlı —elma olmasa resmin başlığı etkisini kaybediyor. Bilgi ağacından gelen bilgi meyvesi, büyük harflerle yazılmış bir sembol olarak sunar kendini. Resmin işlevi maskesini çıkarır ve bu yolla bilmeden de olsa bize seçim hakkı sunar.
Reklam
“İncir yapraklarının getirdiği teminat… sanatsal ve ideal eserin bir şekilde aslında çok da ideal olmayabileceği korkusunu dışa vurur; bu teminat, gerçekten görülmesi halinde neyin cinselliğin en büyük kanıtı olacağını ortaya koymuş olur. Güzelin gerçek yıkıcılığı da burada yatar: can verici ve dolayısıyla tehlikeli bakışı üstüne çeker.”
Çıplaklık kültürel açıdan büyük oranda, mahremiyet gerektiren bir durum olarak değerlendirilir. Kamuya açık hale getirildiğindeyse, etkisi zamana ve coğrafyaya göre değişen bir tabuyu çiğnemesi dolayısıyla mıknatıs gibi ilgi çeker.
Kusursuz bir resim doğanın aynası gibidir, aslında orada olmayan şeyleri oradaymış gibi gösterir ve kabul görmüş, takdire şayan bir tarzda aldatır.
Benim için görünür durumda olan şey beni de kapsar: benim bilgim, inançlarım, ilgi alanlarım, arzularım ve zevklerim. Bilincim olduğu için bir imgeye hiçbir zaman hiçbir etki altında kalmayan boş bir zihinle yaklaşamam —“masum gözler yalnızca bir efsanedir.”
Reklam
Resimler, dünya hakkında savlar olmaktan ibaret değildir; ayrıca bir o kadar da sorgulama, araştırma ve keşiflerdir. İmgeler bize çok fazla şey söylemezler, erişebilir kılarlar.
Birincisi, doğal çiçeklerin kısacık ömrü, dünyadaki tüm yaratıkların faniliğini gösteren ahlaki bir metafordur. Bu bağlamda, çiçek resmi estetik bir memento mori işlevi görür.
Gerome bilhassa Avrupa sömürgeciliğinin Orta Doğu'daki şiddetinden sakınır, tıpkı 1867 yılında Cezayir'de dört bir yanda görülen kıtlık döneminde Fransız Misyoner Topluluğu'nun açlıktan ölmek üzere olan çocuklara yiyecek sunarken Hristiyanlığa geçmelerini şart koşmaları gibi. Gerome'un kurduğu oryantalist alana batılılar
105 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.