Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Richard Leppert

Richard LeppertSanatta Anlamın Görüntüsü yazarı
Yazar
8.5/10
17 Kişi
55
Okunma
4
Beğeni
1.827
Görüntülenme

Richard Leppert Gönderileri

Richard Leppert kitaplarını, Richard Leppert sözleri ve alıntılarını, Richard Leppert yazarlarını, Richard Leppert yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
pdf kitap (benim, senin, onun, bizim, sizin, onlar için..)
son zamanlarda ağırlıklı olarak yaptığım tarih konulu okumalara ara verip bir süreliğine farklı türlerde kitaplar okuyayım dedim, bu amaçla okumayı düşündüğüm kitapların pdf versiyonlarını telefonuma yüklemeye çalıştığımda 'yetersiz hafıza' şeklinde uyarı verdi.. ben de okumayı düşündüğüm kitapların pdflerinin yarısının telefonda
Bundan böyle kutsal filozofların ''saf, iradesiz, acısız, zamansız bilici'' mitine karşı gardımızı alalım. ''Saf akıl'', ''mutlak bilgi'', ''mutlak zeka'' gibi çelişkili nosyonların dokunaçlarına dikkat edelim. Bütün bu kavramlar hiçbir canlının tahayyül edemeyeceği bir göz, istikametsiz olmak ve aktif ve yorumlayıcı güçlerini -tam da görmeyi, bir şeyleri görmeyi olanaklı kılan güçleri- iptal etmek için gereken bir göz varsayımına dayanıyor. Her türlü görme esas itibariyle belli bir açıdandır, her türlü bilgi de. Friedrich Nietzche Ahlakın Soykütüğü Üstüne
Sayfa 67
Reklam
Para konusunda hep uyanık olmuş olan Pablo Picasso, alışverişlerinin karşılığını ar­kalarına resimler çiziktirdiği kişisel çeklerle ödüyordu. Böylece çekler Picasso'nun imzasına ek olarak katmerli bir sahicilik göstergesi daha taşıyordu: Çek karşılıklıdır ve arkasındaki karalama bir Picas­so resmidir. Tabii böyle olunca çekler nadiren bozduruluyordu: Picas­so imzalı karalama (çekin kendisi değil) takas aracı olarak hizmet ve­riyor ve Picasso da bunu çok iyi görüyordu.
Sayfa 63
Geçmiş bizi inşa ettikçe biz de dönüp geçmişi yeniden inşa ediyoruz; ilgi, anlayış, yatırım, arzu ve algılanan ihtiyaçlarımız çerçevesinde geçmişi ha bire yeniden yazıyoruz.
Sayfa 26
304 syf.
9/10 puan verdi
·
7 günde okudu
Richard Leppert
Richard Leppert
,
Nü
’de tarih boyunca, toplumun kadın ve erkek bedeni üzerindeki bakışını inceliyor. Antik pagan dünyasında yüceltilen erkek bedeni ve Hıristiyan ikonografisinde kötülenen, aşağılanan kadın bedenini karşılaştırıyor. Çıplak erkek bedeni; gücün sembolüdür, savaşçı rolüne bürünür. Dini sahnelerde ise aziz konumuna yükseltilir. Çıplak
Nü
Richard Leppert · Ayrıntı Yayınları · 202014 okunma
“Görüntü arzuya giden tüm yolları açar ama arzu görmekle tatmin olmaz.”
Sayfa 248Kitabı okudu
Reklam
Varlık ve kimlik, modernite tarafından bütünüyle cinsel şekilde yapılandırılmıştır ve getirisi olan her bir gramından faydalanılır.
Sayfa 248Kitabı okudu
Batı resim tarihinde beden sürekli olarak ve güçlükle, varlığın oturduğu düzlem olarak ruhani değerler ile (yalnızca) bir obje olarak varlığın tezahürü arasında geçiş yapar - beden, anlam ile kuşatılması gereken bir yaşam formudur.
Sayfa 246Kitabı okudu
Kıyafet ne kadar önemliyse, yokluğuna da o kadar anlam yüklenir ve bu iki durum arasındaki her hangi bir ilişki hakkında da o kadar farkındalık oluşur.
Sayfa 182Kitabı okudu
Bedenler hikâyeler anlatır; normalde duymak isteyeceğimizden çok daha fazlasını söyler.
Sayfa 171Kitabı okudu
Reklam
Tüm insanlar bakarak öğrenir. Kimlik oluşturmak kişinin kendi cinsiyetine, kendisi gibi birilerine bakmasına dayanır. Bakmak yalnızca eğitimi değil, aynı zamanda doğaları itibariyle, arzuları da meydana getirir; bu arzular da, bedeni ve her zaman olmasa da genellikle erotik, yüzeysel algılanmış unsurları içerir.
Tarihe dair kendi tecrübelerimizden hareketle elmanın zararlı, hatta acımasız olduğunu öne sürebiliriz, tıpkı resmin ayıplayıcı yanını ortaya koyan başlığının (Baştan Çıkarma) yaptığı gibi. Her şey elmaya bağlı —elma olmasa resmin başlığı etkisini kaybediyor. Bilgi ağacından gelen bilgi meyvesi, büyük harflerle yazılmış bir sembol olarak sunar kendini. Resmin işlevi maskesini çıkarır ve bu yolla bilmeden de olsa bize seçim hakkı sunar.
“İncir yapraklarının getirdiği teminat… sanatsal ve ideal eserin bir şekilde aslında çok da ideal olmayabileceği korkusunu dışa vurur; bu teminat, gerçekten görülmesi halinde neyin cinselliğin en büyük kanıtı olacağını ortaya koymuş olur. Güzelin gerçek yıkıcılığı da burada yatar: can verici ve dolayısıyla tehlikeli bakışı üstüne çeker.”
Çıplaklık kültürel açıdan büyük oranda, mahremiyet gerektiren bir durum olarak değerlendirilir. Kamuya açık hale getirildiğindeyse, etkisi zamana ve coğrafyaya göre değişen bir tabuyu çiğnemesi dolayısıyla mıknatıs gibi ilgi çeker.
105 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.