Devlet, tüm vatandaşlarından aldığı vergilerle herhangi bir dinin mensupları için hiçbir şekilde harcama (ibadethane yapmak, din insanlarının maaşlarını ödemek, propaganda vd.) yapmamalı, bir vatandaşın cebinden parasını çıkarıp bir dindarın ya da dincinin cebine koymamalıdır. Devletin tüm vatandaşları karşısında böyle bir görevi ve sorumluluğu yoktur ve bundan kaçınmalıdır. “Diyanet İşleri Başkanlığı” ve “Din İşleri Başkanlığı” gibi kurumlar, çoğunluğun azınlık üzerinde kurduğu tahakkümün kurumsallaştırılması ve devlet eliyle azınlıkların çoğunluk adına sömürülmesidir. Devletler böyle kurumların oluşumlarına izin vermemeli, çoğunluğun baskıcı ve yasaklayıcı uygulamalarını meşrulaştırıp pekiştirmemelidir.