Râzî‟ye göre Evvel-Ahir, Zahir-Batın sıfatları şu anlamlara gelmektedirler:
1-Evvel öncesiz, Ahir sonrasız ve sonsuz olandır. Zahir kudretiyle her şeye kadir olan, Batın her şeyin hakikat ve künhüne vakıf ve muttali olandır.
2-Evvel her öncekiyi başlatan ilk, Ahir her sondakini sonlandıran sonsuzdur. Zahir her açık olanı açığa çıkartan, Batın ise her gizli olanı gizleyendir.
3-Evvel ezeliyetin ilmine, Ahir ebediyetin hikmetine vakıf olandır. Zahir varlık âlemindeki tecellisiyle varlıklara aşikâr olan, Batın kavranılabilir her türlü keyfiyetten beri olandır.
4-Evvel ile ilk olan Ahir sıfatları ile sonsuz olandır. Zâhir, yarattıklarıyla aşikâr olan, Bâtın her türlü Tâhâyyülden gizli olandır.
5-Evvel, Vücûb ve kıdemiyle var olan, Ahir adem ve yokluktan münezzeh olandır.
6-Evvel, ezeliyetiyle Ahir ebediyetiyle muttasıf olandır. Zahir, yarattığı eserlerden görünür olandır. Batın, her türlü ma‟kulat ve ma‟susatın benzetmelerinden münezzeh olandır.
Râzî, Levâmiu‟l-Beyyinât, s. 240-241.