Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şakir Gözütok

Şakir GözütokKadınlara da Farzdır yazarı
Yazar
8.4/10
22 Kişi
97
Okunma
6
Beğeni
1.513
Görüntülenme

Şakir Gözütok Gönderileri

Şakir Gözütok kitaplarını, Şakir Gözütok sözleri ve alıntılarını, Şakir Gözütok yazarlarını, Şakir Gözütok yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
304 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
İslam Medeniyetinde Eğitim Felsefesi
Alanı "Din Eğitimi" olan birisi olarak kesinlikle ufkumu açan bir eser oldu. Genelde İslam Felsefesi ve Eğitim Felsefesi, özelde ise İslam Eğitim Felsefesi üzerine çok özenle, emekle yazılmış kıymetli bir kitap. Bence tüm eğitimcilerin, özellikle de din eğitimcilerinin bu kitabı notlar alarak, sindirerek okuması gerektiğini düşünüyorum. Hayatım boyunca zaman zaman tekrar tekrar okuyacağım bir kitap. Bu eseri yazan kıymetli Prof. Dr. Şakir Gözütok hocanın emeklerine sağlık, gerçekten çok istifade ettiğim bir eser oldu. Herkese tavsiye ederim:)
Şakir Gözütok
Şakir Gözütok
İslam Medeniyetinde Eğitim Felsefesi
İslam Medeniyetinde Eğitim FelsefesiŞakir Gözütok · Ensar Neşriyat · 201910 okunma
İslam Eğitim Felsefesinde Şahsiyet Eğitimi
"Karakter, gelişir ama olağanüstü bir yolla asla kazanılmaz. Önemli değerlerin tohumları çok erken dönemde çocukların zihnine ekilmelidir. Güzel bir ahlâkî meyve elde etmek isteniyorsa, kişi güzelce ve sabırla yetiştirmeli ve eğitilmelidir. Güzel oluşturulmuş mental kural ve önerileri, karakter gelişimi için paha biçilemez bir şeydir. Çocuğun bilinçaltına yönelmiş bu görüntünün herhangi bir perspektifi, bu eylemi yeniden ortaya çıkarma eğilimindedir."
Sayfa 224Kitabı okudu
Reklam
Öğrenme Kuramları
İmam Gazali'ye göre, duygularımız bir kişi olarak bir şahsı algıladığında, zihinde bir imge/eser meydana gelir; bu ise, insan olma formunun zihindeki imgesidir. Bu formun detayda ne olduğu bilinmez; fertlere ait özel arazlara bakmaksızın soyut bir insan olma özelliğinden alınan bu form, eğer bir başkasına izafe edilirse, ona tam mutabık olur." Demektedir. Bu da kavramların, birer sembol olarak hafızamıza yer ettiğini ifade etmektedir. Hafızada yer eden bu tür semboller, bir tasavvuru bir algıyı oluşturmaktadır.
Sayfa 157 - Dipnot 723, İmam Gazali, Mi'yaru'l- ilmKitabı okudu
Öğrenme Kuramları
Dürtüler, duygunun ifade ortamıdır. Bütün dürtülerin özü, kendini bir eylemle ifade etmek isteyen hislerdir. Bunların önemli bir kısmı olumsuz hareketleri tetiklediğinden, dürtülerine teslim olan kişilerin, ahlâkî anlayışları yetersiz kalmaktadır. Bu sebeple dürtü kontrolü, irade ve kişiliğin özünü oluşturur.
Sayfa 154 - Dipnot 719, Daniel Goleman, Duygusal ZekaKitabı okudu
Öğrenme Kuramları
Akıl, ışık veren bir cevherdir; Allah, onu insanların dimağında yaratmış, nurunu da kalbe koymuştur. İnsanlar akıl sayesinde, malumatı vasıtalarla ve hissiyatı da müşahede ile bilirler. •Aklın, kalp ile ilişkisine işaret etmek, imanın yanlızca akıl ile olmadığını, kalbin idare ettiği bütün hissiyatın da buna dahil olduğunu ifade etmek içindir.
Sayfa 153Kitabı okudu
Öğrenme Kuramları
İyi bil ki her faziletin esasları ve her edebin de bir kaynağı vardır. Faziletin temeli ve edebin ( ahlakın) kaynağı, Allah'ın dininde temel saydığı akıldır. Zira Allah, aklın kemali ile teklifi vacip kılar ve aklın ortaya koyduğu hükümlerle dünyayı idare ettirir.
Sayfa 153 - Dipnot 707, Maverdi, Ebu'l Hasan Ali b. Muhammed b. Habib el-BasriKitabı okudu
Reklam
İslam eğitim anlayışı metafizik alanı kapsar ve Allah eksenli bir düşünceden hareket eder. Varlığın kaynağı ile hayatın ve insanın kaynağı bir olduğuna göre, herşey bu kaynaktan "kün" emriyle hayata gelmiştir. Varoluş sırrı, bir hikmeti beraberinde getirir. İnsanın, evrenin, yani çokluğun bir kaynakta birleşimi kutsalı onlara ortak etmektedir.
İslam eğitimine dair düşüncenin oluşması, Allah'ın Rabb isminden başlayarak oluşturur. Çünkü Rabb demek, aynı zamanda terbiye eden, eğiten, yetiştiren demektir.
Sayfa 55 - Kurtubi,Cami'u'l-Ahkâm,c. 1,s.212Kitabı okudu
İslam eğitiminin bütün bu unsurlarının özgün bir şekilde mevcut olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. İslam eğitimin düşünce yapısı Kur'an ayetleri ve Resulullah'ın sünnetinde temellendirilmiştir.
Reklam
İslam Eğitim Felsefesi Mümkün Müdür?
İslam eğitiminde teori ile pratik asla birbirlerinden ayrılmazlar. Bu bakımdan İslam'ın ahlaki bir temele dayandığı hemen ilk bakışta göre çarpmaktadır.
Rasûlullâh sav.: “Ben, ashabım için emân’ım, ashabım da ümmetim için emân’dır.” Müslim, Fedailu’s-Sahabe, 307
Sayfa 32
“Zira Kûr’ân ve Sünnet, onların yollarını aydınlatan yegâne iki ışık kaynağı idi. Sahabe, inen Kûr’an Ayetlerini ezberler, manası üzerinde düşünür, çokça fikir yorardı. Anlayıp öğrendiklerini hayatlarına tatbik etmeden, başka ayetleri öğrenmeye koyulmazlardı.”
Sayfa 32
Rasûlullâh sav.: “Dünya melundur, içindekiler de melundur, ancak zikrullah ve zikrullaha yardımcı olanlarla âlim ve öğrenci müstesna.” Tirmizî, Zühd, 14
Sayfa 31
60 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.