Toplumdan bağımsız olarak teknoloji çalışmak, tekno-belirlenimci bir indirgemecilikle sonuçlanır. Ve iletişim teknolojilerini sadece, toplumsal bağlam ve toplumsal bağlamın değişik düzeylerinde incelemek de yeterli değildir: Zamansal ve mekansal diyalektiğin de farkında olmalıyız.