Diğer bir yanlış tutumumuzda gençlerin düşüncelerine saygı duymamak ve fikirlerine önem vermemektir. Bizlere de o dönemde bunlar yapılmadı mı? "sen ne bilirsin" "sen anlamazsın" "saçma sapan şeylerden vazgeç" "boş işlerle uğraşmayı bırak" bu söylem ve davranıştan bizler zamanında ne kadar memnuniyetsizlik duyduysak yetişkinlerin şimdiki gençler üzerin de bu söylem ve davranışı devam ettirmeleri aramızda çatışmalara ve uzaklaşmalara neden oluyor.