William Noel

Arşimet'in Elyazmaları yazarı
Yazar
8.8/10
4 Kişi
10
Okunma
0
Beğeni
647
Görüntülenme

William Noel Gönderileri

William Noel kitaplarını, William Noel sözleri ve alıntılarını, William Noel yazarlarını, William Noel yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Johannes Tzetzes, milattan sonra 12. yüzyılda yaşadı (!) Arşimet hakkında söylediği şeykeri hayal ürünü, dedikoducu bir şiirden kaynaklanıyor. Örneğin, Arşimet'in düşman gemilerini yakmak üzere aynı icat ettiği öyküsünün kaynağı da budur. Böyle bir şey olsaydı, Arşimet'in çağdaşları elbette bunu kayda geçirirlerdi ve zaten Tzetzes de kendi donanmasını gemi yakma beceriyle ünlü olan bir Bizans vatandaşıydı. Kısacası Tzetzes'in öyküsü sadece bir öyküdür ve sırf yazınsal etkisi için Arşimet'i yaşlı bir adam gibi göstermektedir. Arşimet muhtemelen oldukça yaşlıydı (güvenilir bir kaynak olan Polybius da böyle söylüyor) ama bundan fazlasını bilmiyoruz.
Sayfa 50 - Alfa Yayıncılık
Modern bilimin yaratıcıları Arşimet'ten şu iki prensibi öğrendiler: -Sonsuzluğun matematiği -Matematiksel modellerin fiziksel dünyaya uygulanması.
Sayfa 44 - Alfa Yayıncılık
Reklam
A. N. Whitehead
“Avrupa felsefe geleneği hakkında yapılacak en genel tanımlama, Platon’la ilgili bir dizi dipnottan ibaret olduğudur.”
Sayfa 43 - Alfa Yayıncılık
Arşimet, giriş bölümünde eski bir arkadaşlı ve önemli bir astronom olan Conon'ın ölümünden yakınıyordu: "Beni anlayabilecek tek kişi oydu!". Arşimet'in mektuplarının çoğunda hafif bir öfke belirtisi de var; yazabileceği hiç kimsenin olmadığından, okuyucuların yeterince iyi olmadığından şikayetçiydi.
... ancak söz konusu yazar, Johannes Tzetzes, milattan sonra 12. yüzyılda yaşadı (!). Arşimet hakkında söylediği şeyler, hayal ürünü , dedikoducu bir şiirden kaynaklanıyor. Örneğin, Arşimet'in düşman gemilerini yakmak üzere ayna icat ettiği öyküsünün kaynağı da budur. Böyle bir şey olsaydı, Arşimet'in çağdaşları elbette bunu kayda geçirirlerdi ve zaten Tzetzes de kendi donanması gemi yakma becerileriyle ünlü olan bir Bizans vatandaşıydı. Kısacası Tzetzes'in öyküsü sadece bir öyküdür ve sırf yazınsal etkisi için Arşimet'i yaşlı bir adam gibi göstermektedir. Arşimet muhtemelen oldukça yaşlıydı (güvenilir bir kaynak olan Polybius da böyle söylüyor) ama bundan fazlasını bilmiyoruz.
Filmde yaptığı konuşmalardan biri şöyleydi: "İstanbul antik dünyada, antik metinlerin kopyalanması ve incelenmesi geleneğinin hiç bozulmadığı tek şehirdir."
Reklam
:DD
Peki bunu yapan cahil Hıristiyan'ın adı neydi? Ve onu Arşimet'i tahrip etmekten yargılanmadan önce eğer varsa savunmanın toplayabileceği hafifletici koşullar ne olabilir? Bu soruların nasıl yanıtlanabileceği konusunda hiçbir fikrim olmadığı için bu kimliği belirsiz kara cahili şiddetle kınadıktan sonra konumuza devam ediyorum.
Yukarıdaki diyagramlarda gördüğümüz gibi, Arşimet'in kendisinin yazdığı orijinal Yunanca yazılarında hiç gösteriş yok. ARŞİMET YAZILARINI BÖYLE YAZIYORDU, hatta daha doğrusu, ARŞİMETYAZILARINIBÖYLEYAZIYORDU. (kelimeleri ayırmak da bir ortaçağ icadıdır)
Günümüzde okuyucuları korkutan şey nedir? Onlar denklemlerden korkuyor. Hakları da yok değil; çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki birkaç korkunç yıl boyunca böyle denklemlerle zorla beslenmişler. Bunun sonucunda da: bir, bu denklemlerden nefret etmiş ve iki, bunların bilimin doğal formatı olduklarını düşünmüşlerdir. Her iki varsayımda yanlıştır. Denklemler harika buluşlardır; sevilmese bile saygı gösterilmesi gerekir ve doğal değillerdir. Bunlar kaynağı palimptest gibi belgelere dayanan tarihi keşiflerdir. Yunanlılar denklem kullanmadılar. Arşimet denklem kullanmadı. Onların bilimi sol taraftaki sayfalara hiç benzemiyordu.
74 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.