Depremler, bugün bile Türkiye'nin üstesinden gelemediği, can ve mal kaybına neden olan doğal bir afettir. Cumhuriyet'in ilanından sonra Türkiye'de meydana gelen ilk doğal afet, 1924 yılında Erzurum'da meydana gelen deprem felaketidir. Bu felaketten sonra, felaketzedeleri ziyaret eden Atatürk, yetkililerden bilgi alarak yaraların bir an önce sarılmasını, bölgedeki felaketzedelerin tespit edilerek ihtiyaçlarının bir an önce karşılanması emrini vermiştir",