Beyni olan hiçbir varlık ortamıyla doğrudan temas halinde değildir. Bunun yerine, hepimiz beyinlerimizin inşa ettiği zengin bir sanal gerçeklikte yaşarız. Beyinlerimiz vücudumuzun ve çevremizin en çarpıcı özelliklerinin haritalarını çıkarır ve bu haritaları devamlı günceller; tıpkı günümüzde iklimbilimcilerin değişen ortamları modellemesi gibi. Bu haritalar, homeostazı sürdürmemize imkan sağlar.
Ekmek yapmak neden mutluluk veriyor olabilir?
Herhangi bir yemek veya hamurişi olarak değilde ekmek özelinde bu hissi çok fazla yaşıyorum. Sadece yemek amaçlı değil yapmak bile farklı bir haz ve mutluluk veriyor. Bilimsel yanını yada fizyolojik yanını bilmeden tahmin yürütünce ilkel bir güdü, ilkel hafıza olduğunu düşünüyorum abartıyor muyum bilmiyorum farklı bir açıklama bulamıyorum çünkü. İlkel hiyerarşik düzende kadının besleme, barındırma, üretken olma yetilerinin DNA hafızası ile nesiller boyu aktarılmış olma ihtimali olabilir mi? Gece gündüz farketmeden aniden ekmek yapma isteği ve sonrasında gelen mutluluğun bir açıklamasını bulamıyorum. Herhangi bir kaynakta bulamadım bununla ilgili. Bilen, duyan, okuyan varsa gerçekten merak ediyorum nedenini 😒