Felsefe şimdiki dünya durumunu dolayımsız olarak değiştirebilecek etkiye sahip değildir. Üstelik bu sadece felsefe için değil, bilakis tüm salt insani düşünüş ve tasarlar için de geçerlidir. Bizi yalnızca bir tanrı kurtarabilir artık. Yegane kurtuluş imkanını; düşünce ve nazmetmede tanrının belirişine veya yok oluş içinde tanrının yokluğuna hazır olmaya hazırlanmakta görüyorum. Kaba şekilde söyleyecek olursak; bizim "gebermek" değil, bilakis eğer yok olacaksak, yokluğu içindeki tanrının huzurunda yok olmamız gerektiğini söylüyorum.
Her şey çalışıyor: Asıl tekinsiz olan da bu; her şeyin çalışması ve bu çalışmanın gittikçe daha çok çalışmaya yol açması ve tekniğin insanı giderek daha çok yeryüzünden koparması ve köksüzleştirmesi. Sizi bilemem ama Dünya'nın Ay'dan çekilmiş fotoğraflarını görmek beni dehşete düşürdü. Bizim atom bombasına ihtiyacımız yok artık: İnsanın köksüzleştirilmesi şimdiden vaki zaten. Artık sadece salt teknik koşullar söz konusu. İnsanın günümüzde yaşadığı yer artık bir yeryüzü değil.