Hayvanlar genlerinin emrettiğini yapar,gen robotudurlar.Bireyselleşmesini yapamamış,yetiştiği kültürün kalıplaması içinde formatlaşmış kültür robotu da tepkileriyle yaşamını sürdürür;herkesin kızdığına kızar,güldüğüne güler,giydiğini giyer ve herkesin şikayet ettipinden şikayet eder.Ailelerinde,çevrelerinde,okullarında birey olarak yetişme imkanı verilmemiştir.Sürüden biri olarak hareket ederler.
Taşı sevsem belki o bile çiçek açardı
Seni sevmek boşluğu sevmek gibi kör koyu bir boşluk...
Gitsem ulaşamıyorum,
Sarılsam dokunamıyorum,
Hem tüm etrafımdasın, hem yoksun
Seni sevmek boşluğu sevmek hem varsın hem yoksun
Boşluğa mahkum oldum ben
Onun istediği de bu değilmiydi
Değerinin bilinmesi idrak edilmesi..
Değerli hissetmek ve sevilmek
O yüzden yaratmamışmıydı insanı
İnsanında en çok en çok istediği bu değilmiydi bir kişi bile olsa onun tarafından sevilmek değer görmek bir çok kişi bunun açlığını çekmiyormuydu..hiç bir şey kıymetli değildi bunun yanında sevilmemenin değersiz hissetmenin boşluğunu hiç bir şey kıymetli hiç bir şey dolduramıyordu kainata sahip olsanızda dolduramıyordu işte.. :(