Bizim saygınlık kazanmamıza imkan tanıyan,kaynaklarımızı,meziyetlerimizi,kılıcımızı, dehamızı,ruhumuzu öğrenmeye,kavramaya iten,bizi güçlü olmaya zorlayan şey mücadele etmek zorunda olduğumuz büyük tehlikelerdir
Ve savaş,bir özgürlük eğitimidir.İyi de özgürlük nedir ve niçindir?Kişinin,kendi sorumluluğuna sahip olma iradesine sahip olma çabasıdır.Zorluğa,yoksunluğa ve hatta hayata karşı daha fazla kayıtsız kalınmasını sağlamak içindir
“Diğergamcı” bir ahlak,egoizmi zayıflatan bir ahlak,bütün şartlar altında kötü bir işarettir.Bu bireyler için olduğu kadar toplum için de geçerlidir.Egoizm tamamen yok olmaya başladığında,en iyi de yavaş yavaş söner biter
Güzel ve Çirkin:Hiçbir şey bizim güzel duygumuz kadar şartlı yada bir çerçeve içine alınıp sınırlandırılmış değildir.Güzelliği,insanın insandan hoşnutluğunda ayıran kişi,ayağını bastığı yerin derhal ayağının altından kaydığını görecektir.