Gerçekte ki temiz, lâtif, akıcı, soğuk ve tatlı olan nehirleri, eserek dolaşıp gelen seher yeli ile arkadaş ve yâr olup, iştah ile teneffüs etmek, cana sefa, cisme şifa ve kalbe cilâdır.
Bir insan kaybolduğunda nedense ilk yaşadığı yerleri kişileri hatırlamaya başlar kısaca köklerine dönmeye başlar. Bu asırda müslümanlar olarak da bir arayış içindeyiz. Çünkü olmamız gereken yerde değiliz coğrafya olarak kimlik olarak ezilmeye çalışılıyoruz. Daha iyi bir duruma ulaşmak için tarihimizle dahada alakalı olmalıyız. bunu da İslam alimlerinin eserlerini okuyup araştırmakla başlanılabilir.