“Esir Şehrin İnsanları”, “Esir Şehrin Mahpusu” ve “Yol Ayrımı” kitaplarından oluşan üçlemenin ilk kitabını bitirmiş bulunuyorum.
Kemal Tahir işgal altındaki İstanbul’u ve o dönemdeki insanların psikolojisini Kâmil Bey, eşi Nermin, Nedime Hanım, Hala Hanım ve Enişte Bey karakterleri üzerinden çok güzel ele alıyor. İşgal altında bir şehir, işgal altında insanlar, işgal edilen düşünceler, davranışlar… Nereden bakarsanız bakın adı gibi bir kitap!
Bence kitabın bu denli sıkılmadan okunmasının en önemli nedeni salt bir tarihi roman değil de tarihle beraber insan psikolojisini ele alması.
Kemal Tahir’in kalemine diyecek yok zaten.
Yıl sonuna kadar üçlemeyi bitirmek umuduyla.
Siz okuyuculara da şiddetle tavsiye ediyorum.