Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kişilik Etiği’nin parlaklığı ve kitlelere çekici görünmesinin nedeni şudur: Kişisel açıdan etkili olmayı ve başkalarıyla derin ilişkiler kurmayı sağlayan çalışma ve gelişme gibi doğal süreçlerden geçmeden, nitelikli bir yaşam kurmayı mümkün kılacak kolay ve çabuk bir yöntem olduğu sanılır. Bu, özü olmayan bir simgedir. “çalışmadan köşeyi dönmeyi” vaat eden, “kısa yoldan zengin olma” düzenidir. Hatta bazen işe yarıyormuş gibi de görünebilir; ama düzenbaz, düzenbaz olarak kalır. Kişilik Etiği yanıltıcı ve kandırıcıdır.
İnsanoğlunun ürettiği hiçbir yöntem onu kitaplardan ayıramazdı.
Reklam
Soru:Zaman kaybetmemek için ne yapmalı?Yanıt:Onu alabildiğine duyumsamak. Yöntem:Bir dişçinin bekleme odasında rahatsız bir koltukta günler geçirmek,pazar öğleden sonrasını balkonda yaşamak,anlamadığımız bir dilde konferanslar dinlemek,ayakta yolculuk etmek için en sapa ve en uzun demiryolu güzergâhını seçmek,tiyatro gişesi önünde kuyruğa girmek ve bilet almamak,vb.
Sayfa 35
Araştırmacılar Neandertal kalıntılarından elde edilen kemik kolajeninde (beslenme yoluyla alınan proteinden üretilir) kararlı karbon ve azot izotoplarının oranlarına bakarak ne tür proteinlerin tüketildiği konusunda fikir edinebilir. Et yiyenler, otoburlardan farklı izotop oranlarına sahiptir ve arkeologlar Neandertal kolajenindeki izotop oranlarını aynı bölgede bulunan diğer hayvanlardaki oranlarla karşılaştırabilirler. Bu yöntem, radyokarbon tarihlemede olduğu gibi, küçük ama çok kıymetli Neandertal kalıntılarının yok edilmesi anlamına geldiği için arkeologlar bunu çok sık yapmak istemezler. Neyse ki kararlı izotop oranlarının tespiti radyokarbon tarihleme süreci sırasında yapılabilir, böylece aynı laboratuvar aynı numune üzerinde iki işlemi de gerçekleştirebilir.
Kalabalıkları yönetmede hiçbir yöntem kör inanca başvurma kadar etkili değildir.
Sayfa 91
Bir olgu varsayalım. Kişi bu olguya dair duyuları ile bilgi ediniyor. Daha sonra kendisinde önceden var olan halihazırda ki bilgisi yeni veriyi birleştiriyor ve bu olgu hakkında birtakım fikirler ediniyor. Bu tarz bir fikir edinimi eksik olduğu gibi yanlış da olabilir çünkü bir doğrulama aşaması yok ve aynı zamanda öznel. Bilim ise kendine has yöntemi ve nesnellik özelliği ile olgular hakkında kapsayıcı ve daha doğru olduğunu iddia edebileceğimiz bilgiler ortaya koyuyor. Durkheim'in önsöz kısmındaki bu alıntı da sosyal olayların da nesnel ve kendine has yöntem ile incelenmese gerekliliğinden Sosyoloji'nin bir bilim olduğunu söylüyor 'kanaatimce.'
Görkem Alptekin

Görkem Alptekin

@murevvet
·
07 Mayıs 17:32
Bilincimiz belli bir noktaya kadar bu olguları tanımamızı sağlar, fakat bu yalnızca duyular sayesinde sıcaklığı veya ışığı, sesi veya elektriği tanımamız gibidir. Bilincimiz bu olgularla ilgili karmaşık, geçici ve öznel izlenimler sunar, ama açık ve birbirinden ayrı düşünceler, açıklayıcı kavramlar sunmaz.
Sayfa 16 - Doğu Batı YayıneviKitabı okuyor
Reklam
İslam zaten Arabistan'da var olan kölelik problemini, onların özgür bırakılmaları noktasında insanları cesaretlendirerek çözmeye çalışmıştır. Müslümanlara köleleri özgür bırakmanın kendi günahlarına kefaret anlamına geldiği anlatılmıştır. Bir Müslüman'ın köle bir mümini kendi hür iradesiyle özgür bırakmasının çok büyük bir fazilet olduğu
Aslında, bu tür felsefi so­runlarla uğraşmak için özel bir yöntem geliştirmeye de pek gerek yoktu.
Benjamin Franklin (Bir şey denerken)
Başarısız olmadım. İşe yaramayan on bin yöntem buldum.
Sayfa 64 - Beyaz Yayınları, pdfKitabı okuyor
Sünnete uymak, insanı başıboşluktan uzaklaştırır. Ona disiplin şuuru ve itaat fikri aşılar. Onun için yol ve yöntem belirleyip onu muhtelif yollar ve farklı alternatifler arasında bocalamaktan kurtarır.
Reklam
“Daha zor, daha incelikli bir başka yöntem ise, acıyı ideal bir figürde canlandırmaya; içimizde acı çekmekle, ıstırabımızı duymakla görevli bir başka Ben yaratmamıza dayanır. Ardından içte, kendi acısından, bir başkasına aitmiş gibi zevk alabilecek, sapına kadar mazoşist bir sadist var edilmelidir. İlk okuyuşta uygulanması imkânsız görünen bu yöntemi izlemek kolay değildir, ama kendi kendine yalan söyleme sanatında ustalaşmış olanlar için pek zor sayılmaz. Aslında tam tersine, gerçekleştirilmesi büyük oranda mümkündür. Bunu bir kez başarınca da, ne biçim bir kan ve hastalık tadı, nasıl da kokuşmuş, uzak, tuhaf bir zevk kokusu siner acıya ve ıstıraba! Acı, bazı sancıların kaygı verici, yürek paralayıcı şiddetine yaklaşır.
“Acıyı tahlil etmek, acı her bastırdığında onu tahlile teslim etmek, bunu da içgüdüsel olarak, düşünmeden yapacak hale gelene kadar sürdürmek, bütün acılara tahlilin zevkini ekler. Bu yöntem, tahlil gücünü ve içgüdüsünü abartarak geri kalan her şeyi kısa sürede yutar ve acıdan geriye sadece tahlile tabi, şekilsiz bir iz kalır.”
Doktorlar bedenleri tedavi etmek için kural ve yöntemleri belirlemeye ne kadar şiddetle i’tina gösteriyorlarsa, kalbin hastalıklarına tedavi yöntem ve kurallarına i’tina gösterilmesi daha evlâdır. Zira bedenî hastalıklar kişinin fâni hayatını mahvederken, kalbî hastalıklar kişinin bâki hayatını mahveder. Tıbbın bu çeşidini öğrenmek her akıl sâhibi için gereklidir. Zira hastalıklardan berî olmuş bir kalp düşünülemez. Eğer bu tedavi ihmal edilir de kendi başına bırakılırsa, hastalıklar birikir, dertler çoğalır ve sâhibini çökertir. O hâlde kul, bu hastalıkların kaynağını bilmeye ve hastalıkların nedenini öğrenmek için iştiyaklı olmaya, sonra da onun tedavisini bulmak için gayret göstermeye muhtaçtır.
قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّيهَا وَقَدْ خَابَ مَنْ دَشِيهَاKitabı okuyor
Altı Engin Dharma Kapısı, solunumu esas .alır ve ku- sursuz bir meditasyon yöntemidir. Bu yöntem şunlardan oluşur: 1. Saymak. 2. İzlemek. 3. Durdurmak (chih). 4. Düşünmek (kuan). 5. Geri dönüş. 6. Temizlemek.
Bahis oynatan kişi bilimi yanına alır ve gittikçe zenginleşir, oysa bahis oynayan kişi bilimi karşısına alır ve gittikçe yoksullaşır. İnsanın mükemmeliyeti konusuna gelirsek, insanların ruhunun olduğu inancı insanlığı ileri götürme amacına yönelik belirli bir teknik yaratmıştır ama bu yönde uzun süren ve pahalıya mal olan çabalara rağmen şimdiye dek görünür hiçbir iyi sonuç doğurmamıştır. Yaşamın, insan bedeninin ve zihninin bilimsel yöntem tarafından ele alınışı ise tam tersine çok geçmeden sağlık, akıl ve ortalama insan erdeminde önceki hayallerimizi aşan gelişmeler sağlama gücünü bizlere büyük ihtimalle verecektir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.