Konuşma dört kısımdır. Bir kısmı katıksız zarar, başka bir kısmı katıksız
menfaat, diğer bir kısmı hem zararlı, hem menfaatlı, dördüncü bir kısmı ise,
ne zararlı, ne de menfaatlıdır.
Binâenaleyh konuşmaya dalmakta tehlike vardır. Susmakta selâmet... Ve bunun için susmanın fazileti oldukça büyüktür. Susmakta, bu faziletle beraber, himmetin derli toplu bulunması, vakarın devam etmesi, fikir, zikir, ibadet için boşalmak, dünya hakkında konuşmanın mesuliyetinden selâmet kalmak ve âhirette hesabını vermekten uzak bulunmak gibi iyi hasletler vardır.