Gazi, yeni fırka hakkında izahat verirken.
"Bu fırkalar benim iki evladım gibi olacak ve ben (İsmet Paşa'ya ve bana hitaben), böylece tabir etmekliğimi müsaade ederseniz, sizin babanız olacağım. Bir baba iki öz evladına nasıl müsavi muamelede bulunuyorsa, ben de aynı vechile bu iki fırkaya muamele edeceğim. Bundan emin olunuz. Bu teşebbüs memleket için çok hayırlı neticeler verecektir" demiştir.
Ben bu sözlerinin de gazeteye geçmesini Gazi'den rica ettim. "Hayır, bunları şimdilik yazmaya lüzum yok" dedi.
Gazi'nin Halk Fırkası'na ve Serbest Fırka'ya bir baba iki öz evladına nasıl muamele ederse o yolda muamele edeceğine dair olan sözleri benim için esaslı bir düstur olmuştu. Bu sözleri, ilk zamanlarda Gazi bir-iki defa daha tekrar etmişti. Sonradan, fırkamızın gördüğü farklı muamele üzerine, Gazi'ye bu sözlerini müteaddit defalar hatırlattım ve iki öz evlada bir baba böyle mi muamele eder? demekte kusur etmedim. Gazi, bitaraflıktan ayrılmadığına dair cevap vermekle iktifa ediyordu.