Theodor Adorno’ya göre, önyargı, despotizmin özüdür. Ve despotluk; eğitim seviyesi düşük, otoriter babaların bıraktığı psikolojik miras üzerine inşa edilir.
Alelade biri, azılı bir psikopattan çok daha gaddarca suçlar işler. Ünlü seri katillerin her birinin öldürdüğü insan sayısı 20dir, 30dur. Taş çatlasa 70… Normal(!) kimseler ise emirlere ‘kuzu gibi’ boyun eğerek binlerin, milyonların künyesini silerler. Kırımların, katliamların, jenositlerin seri cinayetlerden daha vahşice olduğu aşikar değil mi?