Maksim Gorki kendi çocukluğunu ve çevresini özgün bir anlatım ile okuyucuya adeta bir dram filmi izliyor gibi aktarmış otobiyografi severler için okuması keyifli genel anlamda insanda hüzün uyandıran bir kitap
Hayatımız bizi her türden rezil,aşağılık yanlarının bolluğuyla şaşırttığı kadar,bunca pisliğin,rezilliğin ortasında aydınlık,insancıl bir hayat yaratacağımıza ilişkin sarsılmaz bir umudu var eden ışıltılı,sağlıklı,yaratıcı,insancıl iyi bir şeylerin karşı konulmaz biçimde gelişip durmasıyla da şaşırtır.