Bir kadın şikayet ediyorsa, erkeklerin deyimiyle vıdı vıdı ediyorsa, erkek bilmelidir ki, o ilişkiden hala ümidi vardır kadının, yürütmek, birlikte yaşamak, sorunları çözerek mutlu olmak istiyordur, daha önemlisi, hala seviyordur. Kadın susarak gider… Erkeklerin hiç anlayamadığı durum, işte bu kadar basittir. Ne zaman ümidi o ilişkiden kestiyse, yüreğindeki bavulları toplamıştır, kafasındaki biletleri almış, aslında bedeni orada durarak, çıkıp gitmiştir. Adam anlamaz ama, kadın sessizce gider. Bir kadının çığlıklarından, kavgalarından korkmamak gerekir, çünkü, kadın susarak gider, Cemal Süreyya.
Sevgi, en güçlü iyileştiricidir. Kendimi sevgiye açıyorum. Sevmeye sevilmeye niyetliyim. Kendimi refah içinde görüyorum. Kendimi sağlıklı görüyorum. Huzur ve güven içinde görüyorum.