İnsan makinedir, kişiler üstü bir araç. İnsan her ne ise, yaptıklarından, kalıtımından, örfünden, çevresinden ve cemiyetinden edindiği etkiler sayesinde insandır. İnsan yüksek etkiler tarafından taşınmıştır, yönlendirilmiştir, komuta edilmiştir. Sıfırdan hiçbir şey yaratamaz, tek bir düşünce bile.
Çünkü performansı sadece ona has değil. Bir yapı kanununun sonucu. Yapmaya ayarlı olduğu şeyi yapması onun alametifarikası, ona ait bir hüner olduğu anlamına gelmez, onu kendi yapmaz ki!