Zeynep Mina

Zeynep Mina
@zeminaad
!!!!!SPOİLER!!!!!
8/10
·96 syf.··
2021 40. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Ekim 2021 13:54
Satranç. Bir kelime, iki hece, 7 harf, binlerce farklı olasılık... Kralların, işsizlerin, dâhilerin oyunu satranç...  Kitap, iki arkadaşın New York'tan kalkan bir yolcu gemisine binmesiyle başlar. Gemide gazeteciler de vardır çünkü dünya satranç şampiyonu Mirko Czentovic de bir turnuva için aynı gemiye binmiştir .Mirko Czentovic, küçük yaşlarda anlama, konuşma gibi birçok konuda zorluk çekmiş bir köylüdür aslında. Rahip olan babası ve arkadaşının akşamları oynadığı oyunla satrançı öğrenir. Mirko Czentovic, en sonunda da dünya şampiyonu olarak şöhretini zirveye ulaştırır. Fakat satranç oyunu bitip de masadan kalkınca, çevresindekilere küçüklüğündeki aptal bakışlarla bakmakta ve gazetecilere saçma ve anlaşılmaz yanıtlar vermektedir. Bu nedenle gazetecilerle veya çevresindeki insanlarla satranç dışında hiç konuşmamaktadır. Gün geçtikçe gemideki yolcular arasında bir satranç şampiyonu olduğu duyulmaya başlar.  Bunu duyan bir milyoner Czentovic'e para karşılığı bir el satranç oynamayı teklif eder. Czentovic ise bu teklifi kabul eder. Maçın sonunda, yalnızca kırk ikinci hamlede Czentovic rakiplerini mat eder. Yeniden yenilgiye doğru giderlerken beklenmedik biri çıkagelir. Yapacakları hamlenin yanlış olduğunu söyleyerek doğru hamleyi yapmalarını sağlar. Bu her hamlede böylece devam eder ve sonunda Czentovic ile berabere kalırlar. Buna oldukça şaşırır ve sevinirler. Adının Dr. B. Olduğunu öğrendikleri dostlarına bir el tek başına Czentovic ile oynamasını, parasını kendinin ödeyeceğini söyler. Fakat Doktor B., Bunun imkansız olduğunu, 25 yıldır hiç satranç oynamadığını söyleyerek oradan ayrılır. Ve biz Doktor B.'nin hikayesini öğrenmeye başlarız; Seneler önce, babasıyla bir avukatlık bürosu işletirken, hükumetten gizli işler yaptığı gerekçesiyle tutuklanır.  Fakat hapise
SatrançStefan Zweig · Anonim Yayıncılık · 2020279,5bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
!!!!!!!!!!!SPOİLER!!!!!!!!!!!!!!
4/10
·261 syf.··
2021 57. kitabı
·
43 günde okudu
·
Okunma: 20 Kasım 2021 10:42
Kitabımız gelecekteki atom savaşından korunmak amacıyla bindikleri uçakta saldırıya uğrayan ve ıssız bir adadın farklı alanlarına dağılmış 6-12 yaşlarında olan geneli orta-soylu sınıftan, eğitim düzeyi yüksek bireylerin oğullarından olan Ralph ve Domuzcuk'un arasında geçen karşılıklı diyalog ile başlamaktadır. Kitap aslında ıssız bir adada cumhuriyetin oluşmasını bizlere gösteriyor. Bununla birlikte ada içerisinde çocuklarda görülen güç mücadelesine şahit oluyoruz sayfaları çevirirken . Adada oğlanlar dışında hiç kimse yoktur. Yani ne uymaları gereken kurallar vardır, ne de onlara kurallara uymalarını söyleyecek olan bir yetişkin. İlk başta bundan memnun olan çocuklar başlarına lider olarak Ralph'ı seçmiş olmalarına rağmen kuralsız bir hayat sürmenin onlar için pek de iyi bir sonuç vermeyeceğini yavaş yavaş anlamaya başlarlar. Ve böylece, işler giderek karışır... Gruplaşmalar, kavgalar, fikir ayrılıkları derken çocuklar kendilerini birden bir kaosun ortasında bulurlar. Gün geçtikçe kötü olaylar yaşanmakta ve bu kaos içinden çıkılamaz bir hale gelmektedir. Benim kitap hakkındaki düşüncelerimi söylemem gerekirse, kitabın içine kesinlikle giremedim. Nedense kitabın başından sonuna kadar kendimi hep bir izleyiciymiş gibi hissettim. Ve bu kitaptan soğumama vesile olan asıl etkenlerden biriydi. Diğeri ise şüphesiz betimlemelerdi. Betimleme okumayı ne kadar çok sevsem de bu kitaptaki betimlemeler oldukça fazlaydı. Ayrıca bana akıcı da gelmediler. Çok zoraki ve uzatılmış olan betimlemeler yüzünden kitabı birçok kez elimden bıraktım. Neredeyse kitabın yarısı boyunca sadece adanın işlenmesi benim için çok sıkıcıydı. Taşlar ve kayalar, nehirler ve gölcükler, çalılar ve ağaçlar derken kitabın daha yüzüncü sayfasında olmam hevesimi kaçırdı. Kitap betimlemeler ve saysak bir
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · İş Bankası Kültür Yayınları · 201097,5bin okunma
Ortalamaydı
5/10
·544 syf.··
2021 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 25 Ağustos 2021 20:33
İlk olarak kitap ortalama okuyucu kitlesinin çok üstünde cinsellik barındırıyordu. Bu beni rahatsız eden ve kitabı sevmememi sağlayan etkenlerden biriydi. Gelelim diğerine. Bir potterhad olmama rağmen içinde (neredeyse her sayfasında) bir Harry Potter terimi kullanılması beni rahatsız etti. Sanki bir fan kitabı okuyormuşum gibi geldi. Ama kitabın hakkını yememek lazım bazı yerleri güzeldi. Özellikle Işıl’ın ailesiyle olan ilişkisi gerçekten çok güzel bir şekilde anlatılmıştı. En sevdiğim karakter tabii ki Burak oldu. Hızlı düşünmesi, mantıklı kararlar vermesi, komik ve eğlenceli oluşu ayrıca yüreğimi en çok burkan bazı şeyleri başkalarının iyiliği için kabullenmesi. Gerçekten o kadar hayali olan mükemmel bir karakterdi Burak. Yani kitabı sırf Burak için okudum desem yalan olmaz. Kitabı bu kadar gömdükten sonra Burak’ı bu kadar övmem biraz garip gelmiş olabilir kabul ediyorum. Lakin yaz aylarında (Işıl’a sinirlenmediğiniz sürece) okunabilecek kafa yormayan bir aşk hayatını anlatıyordu. Zeynep Sahra’nın Ayçöreği ve Elmalı Turta kitaplarına göre daha basit bir anlatımı olmasına rağmen okunabilecek bir kitaptı. Yazarın eline emeğine sağlık <3
Broke & LightZeynep Sahra · Ren Kitap · 20183,240 okunma
9/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Temmuz 2021 01:42
Sarı Puantiyeli Şemsiye ️️️️️️️️️️️️ Betül Güçlü’nün yazım dili ile ilk defa tanıştığım ve beni reading slumptan çıkartan aşırı eğlenceli bir kitaptı. Yazım dili olarak gerçekten sıkmayan ve bazı kısımlar hariç sizi düşündürmeyecek yaz ayları için biçilmiş bir kitaptı. Defne’nin dışa dönük ve yardımsever oluşu. Emre’nin naifliği. Umut’un mükemmelliği. Galiba Umut en sevdiğim karakter. Ama seçim yapamıyorum. Sinan ve Ecrin hikayelerini o kumak istediğim iki karakter oldu. Çok tatlı ve sonuyla beni çok mutlu eden bir kitap oldu. Sadece kitap bittikten sonra “Sonu biraz hızlı mı oldu sanki” dedim fakat dediğim gibi tam çerezlik bir yaz kitabıydı. Emre’ye karşı içimde bir mayhoşluk var gibi. O konuşunca hiç susmasın istiyorum. İçinde yaşadığı duygular bence çok güzel aktarılmıştı okuyucuya. Sevgili yazar eline emeğine ve kalemine sağlık. İlhamın hiç eksik olmasın. Başarılarının devamını dilerim *:)))))
Sarı Puantiyeli ŞemsiyeBetül Güçlü · Ren Kitap · 20201,664 okunma