İstiridye komşusuna dedi ki: "İçimde büyük bir acı
duyuyorum; ağır ve yuvarlak. Yüreğimi daraltıyor."
Öbür istiridye kurumlu bir tavırla cevap verdi:
"Şükürler olsun göğe ve denize! İçimde hiçbir acı hissetmiyorum. Sağlığım yerinde, kalbimden kabuğuma kadar çok iyiyim."
O sırada, bir yenges geçti oradan, iki istiridyenin konuştukların duydu ve çok iyi olduğunu söyleyen istiridyeye şöyle dedi: "Gerçekten de sağlığın mükemmel. Ama komşunun yaşadığı acı, olağanüstü güzellikte bir inciden kaynaklanıyor."
Yaşlanıp da yakını görememeye başladığınızda, sevgilinizin yüzüne yakın mesafeden bakamazsanız. Birbirinize odaklanabilmeniz için araya mesafe koymanız gerekir. Yüzleriniz bulanık görünmesin diye... Neyse işte, araya mesafe koymanız gerekir.