zeok

Veronika Ölmek İstiyor ~PAULO COELHO~
O kızcağız öleceğini bildiği için bu müzikleri tüm ruhunu vererek çalıyordu. Peki, ben de ölmeyecek miyim? Benim ruhum nerede? Kendi yaşamımın müziğini böylesi derin bir coşkuyla çalabilecek bir ruhum var mı? Nerede benim ruhum? Geçmişimde. Sürdürmeyi hayal ettiğim yaşamda. Ruhumu nerede bıraktım biliyor musunuz? Güzel bir evim, iyi bir kocam ve işim olduğu ve bunlardan kurtulmak istediğim halde buna cesaret edemediğim yerde hapis bıraktım ruhumu.
Felsefe-Düşünce
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Değerlerimiz ve ideallerimiz
Aslında her insan kendine has ve kendi kendine var olabilen bir şey. Yani hiçbir benliğin altında ezilmeden sadece kendisi olduğu için bile var olabilir her insan. Aslında asıl o zaman var olur demek daha doğru olur. Kendi kendimize hayatta var olabilecekken neden sırtımıza yüklediğimiz değerler veya idealler ile yaşamaya çalışıyoruz. Nietzche “insanin kendisini taşıması güçtür. Bunun nedeni kendi omuzlarında birçok yabancı şey taşımasıdır” der. Üstelik bu yabancı şeyler o kadar bizle bir bütün oluyor ki onları üstümüzden atamıyoruz ve hayatı katlanması zor bir hale getiriyoruz. Asıl sorun neden hafiflemek istemiyoruz? İnsanların ideallerim veya değerlerim diye gösterdikleri şey aslında ne basit ne yavan şeyler öyle. Neden onları kişiliğimizin, benliğimizin bir parçası yapıyoruz? Belki de kendi benliğimizin farkında değilizdir ve farkına varmak yerine bir şeylerle doldurmaya çalışıyoruzdur. Farkına varmak katlanılmaz acılar verir insana. İnsanüstü (Nietzche böyle der)olmak gerekir. Kolayımıza geliyor diyebiliriz buna. Peki neden bu kadar değerli bizim için bunlar? Bir insanın başarısı, yapabildiği bir şey (veya ne ile övünmek istiyorsa artık) egoyu oluşturur her zaman. Başkası o şeyi yapamıyorsa veya yapmak istememişse bile onu kendimizden aşağıda görürüz. Oysa onun değerleri idealleri bizden çok farklıdır ve eminim ki o da senle ilgili aynı şeyleri düşünür. bu kadar farklı ve değişken olabilen değerlerimizi neden tek hakikat buymuş gibi savunuruz ve biri bir el uzattığında hemen savunmaya geçer ve pençelerimizi çıkarırız? Seni yıkamaz çünkü. Varlığına el uzatamaz çünkü. Var olabilmem için oynadığım oyunun kurallarını bozamaz çünkü. Bir insan gelir veya bir kitap gelir ve tüm o değerlerini, ideallerini yok eder. Kendinle her şeyinle baş başa kalırsın. Tüm
Felsefe-Düşünce