zerabet

Puan vermedi·224 syf.··
2025 6. kitabı
·
37 günde okudu
·
Okunma: 16 Ağustos 2025 23:04
Düşündüren aslında içerden çok tanıdık ama çok güzel toparlanmış böyle bir nefes vermeyle sizi etkileyen cümlelerle hislerle bezeli bir kitap. Hikmet Anıl Öztekin'in okuduğum üçüncü kitabı hepsinde kitap okumanın farklı bir keyfini aldım buna yarısında çabuk bitmesin diye bir ara verdikten sonra tekrar başladım. Çok iyi geldi kalbime. Yazarın okuduğum dördüncü kitabı. Gerçekten kalbe hitap ediyor ruhu da içine alıyor diyebilirim. En basit dediğimiz duyguları hisleri böyle güzel bir kalemden okumak bana iyi geldi. Evgeny Grinko dinleyerek okumak tavsiyedir...
Eyvallah 2Hikmet Anıl Öztekin · Hayy Kitap · 20176,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2025 00:00
Herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap denmesinin sebebini gerçekten çok iyi anladım. Okuma zamanımda biraz manidar oldu gerçekten. Özellikle güzel ülkemin güzel insanları kesinlikle okumalı. Hala anlayabiliyorken hala çok geç değilken.
Hayvan ÇiftliğiGeorge Orwell · Can Yayınları · 2024296,8bin okunma
8/10
·325 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2025 00:00
Çok etkilenerek hızlı okuduğum bir kitap oldu. Başta yazım hataları bana basım hatası gibi gelsede başka basımlarda da aynısını görünce devam ettim ve Charlie'nin iki kişiliği arasındaki bu farkı çeviri olmasına rağmen çok iyi verdiğini düşündüm bu yazım olayının. Sanırım ben bu tarz karakterlerden çok etkileniyorum. Okurken de aklıma Fareler ve İnsanlar daki Lennie geldi dirket. İki kitapta da farelerin olması da işin cabası. (Bir de Keloğlan daki Uzun geldi aklıma , zaten fareler ve insanlar da hep Uzunla Huysuzu düşünmüştüm cuk oturmuştu kafamda:)). Bu kitapta zeka gerliği olan birinin kafasından olayları görmek çok daha farklıydı gerçekten içinde hissetim hep. Okurken de ameliyat olmasa daha mı iyiydi o şekilde insanların tavırlarını farketmeden diye düşündüm. Çünkü en azından mutluydu. Çevresinde fırındaki insanlar olmasa daha iyi insanlar olsa belki mutlu bir hayat sürebilirdi. Ama insanoğlu işte zeki olunca da çekemediler. İşin ilginci de ilk halinde onu şaklaban olarak görenler ameliyat olup sonra tekrar eski haline dönünce bir koruma moduna geçtiler. Hep kendilerini tatmin etmek içindi bütün olaylara karşı olan tavırları. Çok farklı bir yerden bana dokundu Charlie. Alice'in dersine gidip ona Mr. Kinnian dediği yerde bittim. Geçişler gerçekten çok iyiydi. Tekrardan eski haline dönmesi çok temiz bir geçişle oldu. Daha fazla içeriğine deyinmeyeceğim nitekim çıkamam oradan ama okurken bolca bu durumda olan insanlara nasıl yaklaşılmalı olayını düşündüm. Sadece onlara acıyıp onları eylemek değil olay gerçekten. Onların da birer birey olduğunu anlayıp onların düzeyinden onlarla anlaşmaya çalışmak. Çok hassas bir denge çok hassas insanlar için. Ama evet onlar bizlerle yaşıyolar ve birer BİREYler bunu unutmamalı. Umarım Charlie gibile mutludurlar bu dünya da...
Algernon'a ÇiçeklerDaniel Keyes · Koridor Yayıncılık · 202537bin okunma