İnsan dünyada garip ve yalnızdır. Bu gurbet ve yalnızlık hissini özellikle hayatın memata döndüğü akşam saatlerinde, hayatın yokluğa döndüğü sonbaharda hissedersiniz. O yalnızlığı size ilâhi bir teslimiyet, Cenâb-ı Allah'ın varlığı unutturur. "Ey kulum sen benden geldin, yine bana döneceksin."