"... sorumluluk terimiyle yaşanmadığı sürece, özgürlük yozlaşma tehlikesiyle karşı karşıyadır. İşte bu nedenle Doğu Yakası'ndaki Özgürlük Anıtı'nın Batı Yakası'na eklenecek bir Sorumluluk Anıtı ile desteklenmesi gerektiğini söylüyorum."
"Zararlı hiçbir şeyi, bana bir zararı olmasa da, bağışlamak zorunda değilim. Yeryüzünde yalnız değilim. Bugün ben kendime yapılanları bağışlarsam, aşağılanmama belki yalnızca gülersem, bu beni yaralamazsa... gücünü benim üzerimde deneyen canavar yarın gider bir başkasının derisini yüzer. Dolayısıyla, her insana ayrı gözle bakmam, yüreğimi kararlı tutmam gerekir. İnsanları, 'Bu bizden... bu bizden değil...' diye ayırmalısınız. Hakça, çok doğru bir yol bu, ama insana yetmiyor. "
Sayfa 121 - İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu