zeynep

zeynep
@zeynepcarbuga

zeynep

, bir kitap okudu
9/10
·200 syf.·
Beğendi
·
2021 5. kitabı
José Mauro de Vasconcelos
8.8/10 · 275,6bin okunma
Reklam
Ahmet Kaya ‘o mahur beste çalar müjganla ben ağlaşırız’ derken hepimiz Müjganı kadın sandık. Ama ağlaşacak kimsesi yokmuş Müjgan kirpik demekmiş. Tam bu sözün olduğu yerdeyim.. müjganla ben.
Müzik
10/10
·76 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
Okuduğum ilk Stefan Zweig kitabıydı.Hayatında santraçtan başka hiçbir şey olmayan zeki fakat kibirli bir, köylü çocuğu ile 2 dünya savaşı sonrası toplama kampından kurtulmuş hem zeki hemde kültürlü bir adamın , bir gemide başka biri sayesinde karşılaşmaları ve ikisinin de birbirinden , farklı hayat öyküsünü anlatan bir kitap. ve İkilemleri, gelgitleri ve bir türlü tutanamamanın öyküsü gibi. O dönemlerde ve o dönemin koşularında; Avrupa kültürünün Hitler Almanya’sı altında ezilişine bir işaret. Çünkü Odaya kapatılan Dr. B ile anlatır yazar Avrupa’yı. O kadar Sarsıcı ve bir o kadar da gerilim dolu bir eser. Hiçlik duygusunu dibine , kadar yaşatan bir eser. Bence; Zweig’ın bir nevi bu dünyaya veda mektubu.Yazarı intihara götüren bunalımın eşiğinde yazdığı eserlerinden biri olan Satranç, onun güçlü kalemini bizlere gösteriyor bu eserde..!
SatrançStefan Zweig · Müjde Yayınları · 2013279,6bin okunma

zeynep

, bir kitap okudu
10/10
·76 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
Stefan Zweig
8.1/10 · 279,6bin okunma