Oysa ayet "İyi kime denir?" sorusunu cevaplamaya şu ifade ile devam eder:"...sevdiği maldan yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan..."
Vermenin kendisi de tedavi edicidir. Mustafa Merter Hoca'nın dediği gibi "nefes vermek gibidir, vermek." Bilirsiniz astımlılar nefes alamadıkları için değil, veremedikleri için daralırlar. Vermemek daraltır, sıkar. Vererek içimizi şişiren bütün atıklarımızdan/zulûmattan kurtuluruz.
Sevdiğimiz bir şeyi, hiçbir karşılık beklemeden elimizden çıkarttığımızda onunla birlikte hangi fazlalıklardan kurtuluyoruz, kim bilir...