Podcasti dinlemek için YouTube linki:
youtu.be/ZG-tsbfdicA
Merhaba kitapçokseverler. Bu bölümümüzde Sait Faik Abasıyanık'ın Havuz Başı yapıtında yer alan Simitle Çay hikayesi üzerine sohbet ediyoruz.
Keyifli dinlemeleriniz olması dileğiyle.
Sevgiler.
Havuz BaşıSait Faik Abasıyanık · İş Bankası Kültür Yayınları · 20131,837 okunma
Minimal bestekar deyince, kafamızın üstünde ilk yanan ampul Michael Nyman onu izleyen de Yan Tiersen’dır. Kimin aklına Wim Mertens gelir ki.
Bana da, bu adamı yeniden hatırlatan ve içimdekileri hemen dışa vurmam gerek heves rüzgarına koşup, sonra kapıldığım rüzgarla dans ede ede bulutlara yükselmemi sağlayan
The most important poetic realization of the myth of Orpheus in the literature of the twentieth century occurs in the work of Rainer Maria Rilke. Rilke's Orpheus bears traces of the archaic shamanistic figure who crosses between the living and the dead. He is also a magician, a wonder-worker in words, transfiguring external reality by sounds. The first of the Sonnets to Orpheus describes his power over nature; the last speaks of his magic (Zauberkmft [Sonnets z.zg}). Rilke himself practices the incantatory power of Orphic song-music in the untranslatable rhythms of Sonnets 1.6.
Kundiger boge die Zweige der Weiden
wer die Wurzeln der Weiden erfuhr.
More knowing would he bend the willows' branches
who has experienced the willows' roots.
youtu.be/zg-ES60Qvo8
Gün çoktan döndü buralarda
Ve ben simsiyah bir gecenin koynunda yapayalnız bekliyorum
Duyuyorum, görüyorum, bir gün gelecek dönence biliyorum
Simsiyah gecenin koynundayım yapayalnız
Uzaklarda bir yerlerde güneşler doğuyor
Biliyorum
Dönence