Kitabı okuduğum sürece etrafımızda ne kadar çok "Iago" gibi insanlar var diye düşündüm sık sık. İnsanın namusuna, şerefine iftira atmanın ne kadar kolay olduğunu ve bu iftiraların nasıl vahim sonuçlar doğurduğunu ortaya koyan inanılmaz bir eser bu. Çok seven bir eşin bile aklına düşürülen bir tek kuşku bir zehir gibi işler.
"İşkenceye soktun beni.
Yemin ederim, bilmeden üst üste aldatılmak,
Aldatıldığından kuşkulanmaktan çok daha iyi."