Saplantıda olduğumuzu bilemiyoruz ki, özrünü düşünelim.. Ben de kim bilir nerde, neye takılırım. Bütün saplantılarımız korkularımızdan geliyor. İnsanoğlu, deli değilse, korkar mutlaka... Saplantılarımızdaki korkunun bize saçma görünmemesi, yüz binlerce yıldan arta kaldıkları için.... Bunlar, gerçek sebeplerini yitirdiğimiz korkuların tortusu...