Başa gelen dertler birer ceza değil,
Yaradan'ın "Bana dön, sesini özledim"
deme şeklidir. Kul ne zaman ki dertle inler
ve yönünü o'na dönerse, o inilti gök
kubbede en sevgili ses halini alir. Seni
hüzne müptela ettiyse bil ki seni seviyor.
çünkü hüzün, kalbi Allah'tan başkasından
temizleyen bir süpürgedir. Son olarak,
"Dert, insanı Allah'a götüren bir buraktır
(binek). Eğer dert olmasaydı, nefis
firavunlaşır, kul Rabbini unuturdu. Şikayet
etme, dert sevgilinin kapısını çalma
bahanendir."
- Hz. Mevlâna