Japonya, Aichi'de bulunan Nihon Fukushi Üniversitesi'ndeki araştırmacılar on iki hafta süreyle haftada üç gün, günde otuz dakika koşan yedi sağlıklı öğrenci üzerinde bir araştırma gerçekleştirdi. Bu öğrenciler, üç aylık süre boyunca üç defa zihinsel becerinin özel yönleri açısından test edildi. Karşılaştırma içinse koşu yapmayan yedi öğrencide benzer testler yapıldı. Çalışmanın on ikinci haftasında koşu yapanların puanı koşu yapmayanlara göre yaklaşık %30 daha iyiydi. Düzenli fiziksel egzersizin hafızayı iyileştirdiğini gösteren başka araştırmalar da bulunmaktadır.
1991 yılında Yale Tıp Fakültesi'nden Richard Mohs ve ekibi tarafından yapılan daha eski bir çalışmaya göre eğitim düzeyi daha yüksek olan kişiler yaşlanmanın neden olduğu hafıza kayıplarından daha az etkilenmektedir. Yıllar boyu okumak insanlara bir tür "hafıza aracı" sunmaktadır. Verileri öğrenmeleri ve hatırlamaları için daha iyi yöntemler vermektedir. Verimli öğrenciler kullanabilecekleri şablonları ararlar ve sınıflandırma gibi yöntemleri daha çok kullanırlar.
Yaşamın ilk iki yılı dil edinimi için en önemli yıllardır. Chicago Üniversitesi'nde görev yapan psikolog Janellen Huttenlocher, anne- babaların çocuklarıyla iki yaşına kadar olan konuşma sıklığının yaşamlarının geri kalan kısımlarındaki dil kullanımı açısından iki önemli etkisinin olduğunu göstermiştir. Duydukları kelimeleri anlamasalar bile dili ne kadar çok duyarlarsa, kelime bilgileri de o kadar iyi olur. Bu da "kullan ya da kaybet" ilkesine verilebilecek başka bir klasik örnektir. Alıştırma yapan beyinler daha fazla güçlenir.
Standar hazır devam sütleri, ideal beslenme için gerekli bileşenleri içermediğinden anne sütünün yerini tam olarak alamaz. Dr. Williats bu durumun çocukların okula başladığında sahip olacağı öğrenme becerisi açısından bazı etkilerinin olabileceğini düşündüğünden, bebekken biberon ve kendisinin araştırdığı özel bir yağ katkısı ile beslenen çocuklar ile devam sütüyle beslenen çocukları karşılaştırmıştır. Önemli olduğunu düşündüğü yağlar, anne sütünde bulunan uzun zincirli çoklu doymamış yağ asitleridir.
Yapılan bu araştırmaya göre ilk dört ay boyunca bu katkıyla beslenen bebeklerin beş veya altı yıl sonra daha keskin bir zekâya sahip oldukları ve daha hızlı oldukları görülmüştür. Katkılı sütle beslenmiş olan altı yaşındaki çocuklar hem daha zeki, hem de daha yüksek bir IQ'ya sahiptir. Ayrıca, problem çözme konusunda da daha iyidirler. Deney koşulları altında kendilerine verilen fotoğrafları kolayca analiz edip eşleştirebilirler. Sonuç gayet açıktır. Anne sütü en iyi beslenme şeklidir.